Wpływ alkoholu na przyrost mięśni

0

Większość trenerów zabrania lub odradza picie alkoholu w sezonie sportowym. Intuicyjnie czują, że nie miesza się alkoholu z treningiem. Przegląd literatury przez naukowców z Uniwersytetu Padova we Włoszech potwierdził zgodność z wieloletnią praktyką stosowaną przez sportowców. Krótkoterminowe i długoterminowe spożycie alkoholu ma wpływ na syntezę białka. Alkohol wpływa bezpośrednio na szlak kompleksu mTOR w mięśniach, który jest odpowiedzialny za przyrost masy mięśniowej. Powoduje to spowolnienie aktywności IGF-1, czynnika odpowiedzialnego za szybki wzrost mięśni oraz wpływa na aktywność hormonu luteinizującego (lutropina), który reguluje produkcję testosteronu. Alkohol zwiększa poziom kortyzolu, który wspiera rozkład białek i osłabia system immunologiczny. Umiarkowane spożycie alkoholu (jeden lub dwa drinki dziennie) ma niewielki wpływ na syntezę białka – przynajmniej u ludzi w młodym wieku.

(Nutrition & Metabolizm, 11:26, 2014)

Udostępnij.

O autorze

Ekspert z dziedziny suplementacji i odchudzania. Wieloletni certyfikowany trener. Z wykształcenia specjalista z zakresu biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, z pasji komentator świata kulturystyki i fitnessu.

Napisz odpowiedź