Czy woda gazowana ma zastosowanie w zdrowej diecie?

0

Czy woda gazowana ma zastosowanie w diecie?

Dla osób będących na diecie redukcyjnej niemal oczywistym faktem jest całkowite wykluczenie gazowanych płynów. Jest to bardzo pozytywny nawyk, ponieważ ograniczamy ryzyko dostarczenie zbyt dużej dawki cukrów prostych, a to właśnie nimi słodzone są kolorowe napoje a nawet soki. Najpopularniejsze napoje gazowane dostarczają nawet pełną szklankę cukru w jednej 2 litrowej butelce, dlatego osoby od nich uzależnione nie mają praktycznie żadnych szans na szczupłą budowę. Jednak pamiętajmy, że gazowane napoje nie zawsze muszą zawierać cukru i istnieje najzwyczajniejsza czysta woda mineralna, jednak z obecnością charakterystycznych bąbelków. Czy ona zatem na zastosowanie w diecie czy również jest kategorycznie naszym wrogiem ?

Woda mineralna obok zielonej herbaty to podstawowy napój w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej i nie tylko, ponieważ osoby zdrowo się odżywiające dbają o wysoką jakość dostarczanych płynów przez cały czas. Naturalna woda źródlana bogate jest w szereg związków mineralnych takich jak magnez i potas, które możemy dostarczyć w bardzo łatwy sposób, jest również wolna od wszelkich barwników czy sztucznych substancji konserwujących. Jaka jestem zatem różnica pomiędzy polecaną przez wszystkich wodą niegazowaną a tą zawierającą CO2?

Dwutlenek węgla wbrew obiegowej opinii wcale nie posiada właściwości które detronizowałby wchłanianie czy ilość soli mineralnych zawartych w wodzie. Patrząc na to w taki sposób nie ma zupełnie żadnego znaczenia jaki rodzaj wody wybierzemy dla siebie. CO2 jednak może posiadać inne właściwości, które sprawiają że nie do końca możemy polecić wodę gazowaną jako stały zamiennik swojej kuzynki. Dotychczas jednak nie ma żadnych dowodów w postaci badań na jakikolwiek wpływ CO2 na takie czynniki jak wzrost poziomu tkanki tłuszczowej czy też pogorszenie funkcjonowanie całego układu pokarmowego. CO2 jako związek nie dostarczający żadnej wartości energetycznej oraz nie działający w żaden sposób na ludzkie hormony, nie jest w stanie wpływać na gorsze wyniki w redukcji tłuszczu. Całkowitym absurdem jest również szkodliwy wpływ na śluzówkę który próbuje się przypisać temu związkowi.

Każdy stara się udowodnić na siłę wyższość wody niegazowanej nad gazowaną, jednak nikt dotychczas nie spojrzał na tą kwestię w całkowicie odwrotny sposób. Woda zawierająca CO2 jest dzięki takiej obecności przez dłuższy okres bardziej świeża i zachowuje lepsze walory organoleptyczne niż tradycyjna pozbawiona gazu. CO2 to konserwant dlatego ma pozytywny wpływ na utrzymanie prawidłowej jakości wody i zmniejsza ryzyko gromadzenie się różnego rodzaju bakterii. Jak widać póki co nie wykazano żadnej przewagi wody niegazowanej i ta z dodatkiem CO2 może stanowić również cenne uzupełnienie diety w wartościowe związki.

Istnieje jednak pewna grupa osób które powinny unikać wody gazowanej. Należą do nich przede wszystkim osoby uprawiające sporty wytrzymałościowe oraz cierpiące na zaawansowane dolegliwości układu pokarmowego, takie jak wrzody żołądka. Jak jednak widać mityczna szkodliwość wody gazowanej wynika przede wszystkim z dużej nie wiedzy. Warto również wspomnieć, że spora grupa osób po prostu nie lubi wody niegazowanej i przez to ich organizm nie jest nawodniony w optymalny sposób. Wybierając wodę nasyconą CO2 możemy łatwo zadbać o prawidłową podaż płynów oraz skutecznie zaspokoić pragnienie bez żadnych konsekwencji. Wystrzegać należy się jedynie chemicznych dodatków oraz cukrów zawartych w wodach smakowych, które są reklamowane jako zdrowe, jednak ze szczupłą sylwetką nie mają nic wspólnego.

Udostępnij.

O autorze

Z wykształcenia specjalista z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, z pasji komentator świata kulturystyki i fitnessu.

Napisz odpowiedź