Przyczyny rezygnacji z odchudzania

0

Dlaczego rezygnujemy z odchudzania?

W ostatnich lat możemy dostrzec coraz większą liczbę ludzi dbających o wygląd swojego ciała co jest bardzo korzystnym zjawiskiem i świadczy o pozytywnej zmianie. Jednak statystyki są bezlitosne i bardzo duża część społeczeństwa ciągle zmaga się z nadwagą, a w niektórych przypadkach z otyłością. Walka o dobrą sylwetkę nie zawsze kończy się sukcesem i ilość takich osób ciągle rośnie. Dlaczego zatem tak wielu z nas nie potrafi dotrwać do końca swojej redukcji ?

Brak odczekiwanych rezultatów.

Głównym celem odchudzania jest redukcja nadmiernych kilogramów i stanowi to główny czynnik motywujący dla większości z nas. Brak odpowiednich efektów może łatwo zniechęcić do dalszej walki. Logiczne jest że, aby być w stanie regularnie rezygnować z ulubionych potraw i swój czas poświęcać na intensywne ćwiczenia oczekujemy odpowiednich zmian w naszym wyglądzie, które będą swego rodzaju wynagrodzeniem za nasze wysiłki. Przyczyną utrzymywania się braku postępów w zdecydowanej większości wypadków jest stosowanie nieodpowiedniej diety. Najczęściej zawiera ona nieodpowiednią kaloryczność bądź skomponowana jest z użyciem niskiej jakości produktów. Łatwo jest zostać oszukanym przez samego siebie korzystając z różnego rodzaju produktów typu light, fit czy też w zachęcających opakowaniach. Pod bardzo zachęcającą szatą graficzną często możemy spotkać sporą porcję cukru, laktozy bądź utwardzonych tłuszczy roślinnych.

Nieco rzadziej występującą przyczyną braku postępów jest zbyt niska aktywność fizyczna względem sposobu odżywiania. Odchudzanie to nie tylko dieta, ale również regularne ćwiczenia i to właśnie połączenie tych dwóch elementów jest decydujące dla ostatecznego sukcesu. Jedno bez drugiego owszem, może okazać się pomocne, jednak dopiero ich połączenie gwarantuje sukces. Wiele osób popełnia bardzo prosty błąd traktując zwykłe spacery czy wychodzenie po schodach jako aktywność która wspomaga utratę tłuszczu. Oczywiście, być może ma to minimalny udział w tym procesie, jednak aby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty zadbajmy o odpowiednie zaplanowanie naszej aktywności, również z uwzględnieniem bardziej wymagających form treningu.

Zwiększony apetyt.

To również wielki wróg odchudzania i częsta przyczyna ewentualnej rezygnacji. Nawet osoby bardzo silne psychicznie mają swoje chwile zwątpienia i decydują się na złamanie założeń stosowanej przez siebie diety. O ile występuje to jednorazowo to nie powinno być wielkim problemem, natomiast jeśli niesie to za sobą szereg kolejnych „dietetycznych wykroczeń” wówczas sami ograniczamy skuteczność naszych działań. Głód tak naprawdę jest zjawiskiem który występuje bardzo rzadko, a to co odczuwamy na co dzień to po prostu przyzwyczajenie się do określonej grupy produktów. Jeśli po obfitym posiłku mamy ochotę na lody lub ciastka, wcale nie oznacza, że jesteśmy głodni, a jedynie jest to nasza zachcianka. Decydującym czynnikiem w takiej sytuacji jest nasza głowa i to ona zdecyduje jak zakończy się nasza redukcja. Korzystajmy z produktów które bogate są np. w błonnik. Zapewniają długotrwałe uczucie sytości, a przy tym uzupełniają naszą dietę w wiele cennych składników pokarmowych.

Niska motywacja w dążeniu do celu.

Jest to fakt potwierdzony licznymi testami. Osoby które mają wyznaczony przed sobą realny cel dużo częściej odnoszą końcowy sukces. Każdy pragnie posiadać piękne ciało które będzie przyciągać spojrzenia innych, jednak nie końca jest to skuteczny rodzaj motywacji dla wszystkich. O wiele bardziej skuteczną opcją jest wyznaczanie sobie małych celów np. co 2 lub 3 tygodnie i sprawdzanie postępów. Znacznie ułatwi to nasze działanie, ponieważ nie będziemy musieć czekać wiele miesięcy na efekt końcowy, lecz szybko i skutecznie możemy realizować małe kroczki ku nie ma, a pełna satysfakcja z pewnością nadejdzie w odpowiednim czasie. Po każdym drobnym sukcesie warto jest wyznaczyć sobie drobną nagrodę np. wizyta w spa czy wyjście na koncert ulubionego zespołu. Innym czynnikiem motywującym może być świadomość jak bardzo jesteśmy w stanie w taki sposób poprawić stan naszego zdrowia.

Nieodpowiednie otoczenie.

Jak wspomnieliśmy wcześniej coraz więcej osób jest świadomych korzyści jakie niesie ze sobą uprawianie sportu i zdrowe odżywianie. Jednak nie możemy tych zmian zaobserwować u każdego i zawsze pośród nas trafiają się osoby które sceptycznie do tego tematu podchodzą. Niektórzy skutecznie próbują nas zniechęcać do walki z nadwagą, ponieważ jak sami twierdzą szans na wygraną praktycznie nie mamy. Warto jednak wspomnieć w tym miejscu, że nie rzadko takie słowa wypowiadane są z ust osób o zwiększonej masie ciała. Kluczem do rozwiązania tego problemu jest znalezienie pośród swoich bliskich osób kogoś, kto zapewni nam wsparcie chociażby od strony emocjonalnej. Jeśli jest to jednak nie możliwe, wówczas warto skorzystać z innej drogi jaką jest sieć. W internecie można spotkać całą masę osób walczących z nadwagą które chętnie dzielą się swoimi osiągnięciami. Być może pozwoli to nawet na zawarcie nowych znajomości. Najważniejszą zasadą jest niewstydzenie się diety i tego co robimy, ponieważ jest to coś pozytywnego co warto promować i zachęcać innych do zmiany.

Udostępnij.

O autorze

Z wykształcenia specjalista z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, z pasji komentator świata kulturystyki i fitnessu.

Napisz odpowiedź