Odchudzanie bez utraty biustu

0

Tym co wiele kobiet zniechęca do odchudzania jest obawa o zmniejszenie biustu. Czy da się tego uniknąć w czasie spalania tłuszczu?

Kobiety które przechodzą na dietę i rozpoczynają odchudzanie zmagają się z wieloma przeszkodami na swojej drodze. O ile już samo obniżenie masy ciała jest nie małym wyzwaniem to schudnięcie z większości ciała przy pozostawieniu dotychczasowego rozmiaru biustu jest już wyzwaniem co najmniej bardzo trudnym. Wiele kobiet zniechęca się już na początku, ponieważ mimo diety i ćwiczeń najszybciej pozbywamy się piersi zamiast wymarzonych ud czy boczków.

Budowa piersi.

Jest to podstawowy element na który powinniśmy zwrócić uwagę by zrozumieć dlaczego podczas redukcji dochodzi to zmniejszenia rozmiaru biustu. W skład piersi wchodzi przede wszystkim tkanka tłuszczowa oraz gruczołowa co oznacza, że mimo woli jeśli spalamy tkankę tłuszczową to narażamy również okolicę klatki piersiowej, ponieważ miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej nie jest niestety w żaden sposób możliwe. Zdecydowanie pierwszorzędną rolę odgrywa tutaj genetyka, ponieważ jak widzimy niektóre kobiety mimo bardzo wąskiej talii mogą szczycić się bardzo dużym biustem, natomiast inne nie mają tego komfortu mimo wielu starań i poświęceń. Jak widać istnieją rzeczy na które nie mamy żadnego wpływu i z genetyką zwyciężyć w żaden sposób się nie da, można jednak postarać się zrobić kilka rzeczy by przynajmniej w pewnym stopniu poprawić efekt wizualny.

Przemyślana dieta.

Tak jak w przypadku ogólnego pojęcia odchudzania nie należy podejmować się diet cud, głodówkowych bądź innych form odżywiania którego mogłyby być szokiem dla Twojego ciała. Dużo lepszym pomysłem jest racjonalnie skomponowana dieta która powinna przynieść stabilne i satysfakcjonujące efekty. Pamiętajmy, że tkanka tłuszczowa z bioder czy brzucha schodzi zdecydowanie najbardziej opornie, dlatego podczas diet bardzo niskokalorycznych istnieje duża szansa, że utrata wagi odbije się między innymi na spadku tłuszczu z piersi.

Redukcja jednak nie do niedowagi.

Choć może zabrzmieć to niezbyt rozsądnie na pierwszy rzut oka to jednak z pewnością nie warto odchudzać się do momentu aż osiągniemy bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej i rozmiar XS. Wiele kobiet nie posiada uwarunkowania genetycznego np. do długich i smukłych ud przez co podejmuje coraz to bardziej radykalne metody by obniżyć swoją wagę. Nie przyniesie to jednak wymarzonego efektu i bardzo źle może odbić się nie tylko na naszym wyglądzie, ale przede wszystkim zdrowiu. Z pewnością jest to również bardzo duże ryzyko pozbycia się piersi do bardzo nieestetycznych granic. Warto więc jak we wszystkim zachować umiar oraz zdrowy rozsądek i wyznaczyć sobie granicę której nie przekraczamy. Odpowiednie podejście jest kluczem dla pełnego sukcesu nie mniej istotnym od diety i treningu.

Właściwy rodzaj treningu.

Warto jest trenować całe ciało o czym wie każdy z nas, jednak z pewnością nie każdy się do tego stosuje w odpowiedni sposób. Wciąż niestety można zaobserwować unikanie treningu siłowego przez wiele kobiet i skupianie się wyłącznie na treningu aerobowym. Jest to dużym błędem, ponieważ ćwiczenia siłowe klatki piersiowej nie zwiększą biustu lecz optycznie mogą go powiększyć. Dzieje się tak, ze względu na rozbudowę mięśni klatki piersiowej które unoszą biust ku górze. Aeroby choć są pomocne przy odchudzaniu to niestety mogą nawet niekorzystnie wpływać na biust jak np. bieganie u osób z dużymi piersiami. Ważnym aspektem na który kobiety powinny zwrócić szczególną uwagę jest dobór właściwego biustonosza do uprawiania sportu.
Efekty treningu można maksymalizować poprzez włączenie do suplementacji tzw. spalaczy tłuszczu, czyli tabletek na odchudzanie redukujących tkankę tłuszczową. One redukują tłuszcz z całego ciała, nie koncentrują się na biuście oczywiście.

Udostępnij.

O autorze

Z wykształcenia specjalista z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, z pasji komentator świata kulturystyki i fitnessu.

Napisz odpowiedź