Wzrost wagi mimo regularnych treningów

0

Regularne treningi nie zawsze powodują, że odchudzanie idzie po naszej myśli i spalamy tłuszcz w tempie huraganu. Jeśli trenujesz na siłowni już od dłuższego czasu to z pewnością masz za sobą już zarówno czas w którym budujesz masę mięśniową jak i również okresy gdy priorytetem jest obniżenie zawartości tkanki tłuszczowej. Szczególnie interesuje nas ten pierwszy czas ponieważ bardzo wiele osób podchodzi do niego w nieprawidłowy sposób co zamiast poprawić nasz wygląd daje efekt zupełnie odwrotny. Budowa masy przebiega prawidłowo jeśli obwody poszczególnych partii naszego ciała równomiernie wzrastają, jednak gdy najszybciej obserwujemy progresję w okolicach brzucha to znak, że nadszedł czas na analizę naszych metod. Oto możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy.

Zbyt kaloryczna dieta.

Powodów nadmiernego otłuszczania się może być bardzo wiele, jednak zła dieta jest zdecydowanie najczęstszym z nich, nawet jeśli wydaje ci się, że wszystko jest w tym aspekcie prawidłowo zaplanowane. Mięśnie wbrew zapewnieniom wszelkich producentów odżywek czy właścicieli siłowni nie mają niestety tendencji do szybkiego wzrostu, a jest dokładnie odwrotnie. Każdy kilogram czystej masy mięśniowej wymaga poświęcenia bardzo dużego wysiłku oraz solidnego okresu czasu. Dostarczając większą nadwyżkę kaloryczną możemy szybciej zwiększyć wagę, ale na pewno nie masę mięśni. Dlatego warto pozostać na nadwyżce nie przekraczającej około 15% dziennego zapotrzebowania, oczywiście są wyjątki w przypadku osób z bardzo szybkim metabolizmem które muszą zdać się na obserwacje i znajomość własnego ciała. Rozsądne zwiększanie kalorii jest kluczem do pozostawania w dobrej formie przez cały rok, a budowanie masy niekoniecznie musi kojarzyć się z kilkoma workami ryżu dziennie oraz wymianą spodni na większy rozmiar.

Nieodpowiednio dopasowany trening.

To druga przyczyna która często się zdarza zarówno osobom początkujących jak i również tym nieco bardziej zaawansowanym pod kontem stażu. Trening wbrew obiegowej opinii nie stanowi kilku procent sukcesu lecz jest absolutnie niezbędny do prawidłowego wykorzystania kalorii które dostarczamy z pożywienia. Nie warto więc jest iść na siłownie i zastanawiać się co zrobić, lecz postępować zgodnie z kilkoma podstawowymi zasadami, co z pewnością ułatwi nam osiągnięcie sukcesu. W pierwszej kolejności należy odpowiednio zbilansować trening i nie katować ciągle tych samych partii mięśniowych, a także jeszcze raz zwrócić uwagę na swoją technikę wykonywanych ćwiczeń. Warto skorzystać z pomocny osoby bardziej doświadczonej od nas która ma za sobą już kilka solidnych lat spędzonych na mądrym treningu siłowym. Jeśli nie mamy żadnego znajomego warto skorzystać z pomocy instruktora siłowni, oczywiście o ile poziom jego wiedzy jest wysoki podobnie jak praktyka treningowa. Czasami drobne szczegóły takie jak zmiana ruchu, obciążenia czy zwiększenie mobilności mogą przynieść naprawdę rewelacyjne rezultaty.

Brak odpowiedniej regeneracji.

Mięśnie podczas wysiłku doznają niewielkich uszkodzeń które potem zostają odbudowywane z nawiązką. Ważne jest więc zorganizowanie sobie odpowiedniej formy odpoczynku pomiędzy poszczególnymi jednostkami treningowymi. Jeśli poza treningami wykonujemy codziennie ciężką pracę fizyczną należy koniecznie uwzględnić to w swoim dziennym zapotrzebowaniu kalorycznym. Najważniejszym jednak aspektem mówiąc o regeneracji jest czas jaki poświęcamy na sen. Powinniśmy starać się spać przez przynajmniej 8 godzin w ciągu doby co pozwala na osiągnięcie zdecydowanie najbardziej korzystnych rezultatów. Osoby spędzające czas do późnych godzin nocnych przy komputerze czy telewizji z pewnością nie są w stanie regenerować się w optymalny sposób, mimo że nie wykonują wysiłku fizycznego.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź