Jak utrzymać wagę po odchudzaniu?

0

Dla niektórych problemem nie jest samo odchudzanie, a kwestia utrzymania wagi po jego zakończeniu. Jak zapobiec efektowi jo-jo?

Jeśli udało nam się dotrwać do końca zakładanej redukcji wówczas warto zrobić małe podsumowanie. Przy osiągnięciu założonych przez siebie efektów powinniśmy czuć się znacznie lepiej, posiadać więcej energii oraz być zmotywowani do dalszej pracy. Niestety często jest to moment przełomowy w negatywnym znaczeniu, ponieważ większość z nas w tej chwili daje się ponieść emocją i pragnie wynagrodzić sobie trudy codziennej diety. Oczywiście odbywa się to w postaci dostarczenia tysięcy kalorii bardzo niskiej jakości co szybko przekłada się na efekt Jo-Jo. Jeśli trwa to więcej niż kilka dni efekty naszej ciężkiej pracy stają się mocno zagrożone. Co zatem należy zrobić aby ustabilizować wagę po odchudzaniu ?

Zadbaj o wzmocnienie swojego ciała i uzupełnienie niedoborów.

Podstawowymi elementami odżywczymi których nasz organizm potrzebuje po redukcji są składniki mineralne oraz witaminy. Aby zwiększyć ich podaż najlepszym wyjściem będzie dołączenie do diety sporej ilości świeżych warzyw, ale również rozsądną ilość owoców, których wcześniej musieliśmy unikać ze względu na ograniczenia dietetyczne. Są one najczęściej źródłem także wielu innych wartościowych substancji takich jak antyoksydanty oraz błonnik. Warto także zadbać o inne elementy które przyczynią się do poprawy naszego zdrowia oraz wyglądu, takie jak np. nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy Omega-3 których źródłem są tłuste ryby morskie oraz wysokiej jakości oleje. Tłuszcze nasycone również mają swoje miejsce w diecie i warto włączyć do menu takie pokarmy jak np. wołowina która jest naturalnym źródłem wielu mikroelementów w tym cynku i żelaza, dlatego bardzo szybko przyczynia się do uzupełnienia wielu niedoborów i wyraźnie lepszego samopoczucia.

Podnieść kaloryczność diety.

Najważniejsze jest, aby ciągle pozostać na stosowaniu produktów bardzo wysokiej jakości, bez podbijania kalorii słodyczami i innymi podobnymi rodzajami żywności. Bardzo mocno zwiększy to szansę na utrzymanie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej nawet przy dodaniu kalorii. Niektóre osoby lepiej reaguje na zwiększenie kaloryczności diety nawet do bilansu blisko zerowego, ponieważ po redukcji organizm jest wygłodniały i chłonie kalorie bardzo szybko. Nie mniej popularną metodą jest jednak zwiększanie ich o około 50 do 100 kcal w skali tygodnia, co wydaje się rozsądniejszą opcją dla osób mających tendencje do tycia, ponieważ minimalizuje ryzyko efektu zbyt szybkiego nabierania wagi.

Rodzaj wybranego treningu.

Podczas odchudzania najczęściej dochodzimy do maksymalnego poziomu aktywności fizycznej dla naszego organizmu. Treningi siłowe oraz aerobowe zajmują nam coraz więcej czasu, jednak gdy już osiągniemy upragniony cel nigdy nie powinniśmy z nich rezygnować. Kilka dni wolnego jak najbardziej jest wskazane, jednak po tym okresie warto wrócić na salę ćwiczeń. Intensywność czy ilość jednostek treningowych możemy zmniejszyć, jednak nie rezygnujmy z ich wykonywania, ponieważ wówczas nawet odpowiednie odżywianie może nie zapewnić nam odpowiednich efektów.

Nagradzajmy się.

Jeśli już nie jesteśmy na ścisłej diecie, jednak wciąż potrafimy odżywiać się zdrowo i w sposób racjonalny wówczas możemy pomyśleć o wprowadzeniu jednego oszukanego posiłku w tygodniu. Pozwoli nam to dać odpoczynek psychice i nie da odczuć, że posiadamy jakieś ograniczenia kulinarne. Jeśli masz zatem ochotę na pierogi, kotlet schabowy czy coś podobnego to warto zorganizować sobie jeden dzień w tygodniu w którym sobie na to pozwolisz.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź