Typy sylwetki a dobór treningu

0

„Każdy z nas jest inny” to bardzo popularne i prawdziwe stwierdzenie, jednak mimo naszej indywidualności bardzo wiele nas ze sobą łączy. Typy budowy ludzkiego ciała, a szczególnie kobiet możemy podzielić sobie na kilka podstawowych kategorii. U niektórych osób znacznie łatwiej rozpoznać typ budowy niż u innych, jednak pewne jest, że poszczególne detale możemy zauważyć u siebie niezależnie od poziomu naszego zaawansowania treningowego. Oto podstawowe typy budowy oraz kilka praktycznych wskazówek odnośnie wykonywania ćwiczeń przy każdym z nich.

Typ Gruszki.

Jest to zdecydowanie najpopularniejsza budowa ciała wśród kobiet i niekoniecznie ta najbardziej lubiana. Cechą charakterystyczną jest bardzo szczupła górna część ciała również z uwzględnieniem ramion. Talia w tego typie budowy jest bardzo wąska i już można przypuszczać, że to budowa idealna jednak nic bardziej mylnego. Zmorą tego typu kobiet jest dół ciała, zaczynając od tułowia który jest bardzo masywny i nie koniecznie wygląda atrakcyjnie przy nadmiarze kilku solidnych kilogramów. Niema jednak powodów do załamania, ponieważ odpowiednim treningiem i zdrowym odżywianiem jesteśmy w stanie bardzo mocno zatuszować nasz typ budowy. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia ilość treningu aerobowego zapewniającego redukcję tkanki tłuszczowej z całego ciała oraz przemyślany trening siłowy. Tutaj szczególną uwagę należy poświęcić rozbudowie obręczy barkowej i górnej części ciała przy jednoczesnej umiarkowanej aktywności stymulującej do wzrostu dolne partie mięśni.

Typ Jabłko.

Posiadaczki takiego typu budowy najczęściej nie są zbyt szczęśliwe, ponieważ istnieje bardzo duże ryzyko do gromadzenie się nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha co może prowadzić do otyłości brzusznej. Przy takim typie budowy najczęściej mamy do czynienia z odwrotnością tego co możemy zaobserwować przy „gruszce”. Ramiona, plecy, biust oraz brzuch są mocno rozbudowane i wyraźnie zarysowane, natomiast dół ciała o wiele bardziej szczupły. Proporcje takiej sylwetki nie są zachowane w odpowiedni sposób i szczególnie duży brzuch daje się łatwo zauważyć. Kluczem do poprawy sylwetki jest odpowiednie przygotowanie się pod kontem dietetycznym, ponieważ to zagwarantuje nam sukces. Ważne jest zwiększenie swojej insulino wrażliwości oraz dostarczanie jedynie węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. Warto jest włączyć dużą ilość treningów aerobowych o średniej intensywności oraz wszelkiego rodzaju zajęcia fitness będą cennym dodatkiem w drodze do idealnej sylwetki.

Typ Kolumna.

Najczęściej dotyczy to osób bardzo szczupłych. Cechą charakterystyczną są szczupłe i dosyć długie ręce oraz nogi. Budowa ciała niejako przypomina młodego chłopca, jednak bardzo rzadko kojarzona jest z nadwagą czy nadmierną tkanką tłuszczową co z pewnością jest dodatkowym atutem. Wade stanowią płaskie pośladki oraz mało widoczna talia. Z pewnością osoby o takim typie budowy ciała powinny położyć nacisk na treningi siłowe, trwające nieco krócej, jednak zachowujące o wiele większą intensywność. Pozwoli to na estetyczne zarysowanie kształtów sylwetki bez nadmiaru tkanki tłuszczowej. Warto pamiętać o odpowiednim treningu siłowym.

Typ Klepsydra.

Jest to najbardziej pożądany typ sylwetki u kobiet. Wyróżnia się zachowaniem znakomitych proporcji sylwetki z wyraźną talią bez skłonności do nabierania nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej. Jeśli masz dużo szczęścia w życiu i dotyczy Cię ten najbardziej estetyczny typ budowy to powinnaś zadbać o to, aby nie utracić Jego walorów. Kluczowe jest odpowiednie skomponowanie swojego treningu oraz zdrowe odżywianie. Warto włączyć w ciągu tygodnia 3 sesje 30 minutowych treningów aerobowych np. na rowerze oraz różnego rodzaju zajęcia fitness bądź treningi siłowe o umiarkowanej intensywności. Z całą pewnością pomoże to dopracować poszczególne detale sylwetki.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź