Trening w walce z otyłością

0

Podejmowanie treningów, a otyłość to bardzo szerokie zagadnienie. Warto wiedzieć, że otyłość jest chorobą i to niestety bardzo poważną. W XXI wieku cierpi na nią przerażającą duża część społeczeństwa a statystyki nie zapowiadają znacznej poprawy. Oczywiście ciągle rośnie ilość klubów fitness, siłowni czy orlików i jest to bardzo pozytywna zmiana, jednak pogorszenie jakości żywności oraz tryb życia sprzyjający tzw. szybkiemu odżywianiu sprawia, że nie do końca poprawa jest zauważalna. Otyłość może mieć różne podłoża, jednak w przypadku zdecydowanej większości jest ona ściśle powiązana z prowadzeniem nieodpowiedniego trybu życia i nadmiernego spożywania kalorii przez długi czasu. Jeśli jednak zdecydujemy się podjąć wyzwanie walki z tą chorobą warto duży nacisk położyć nie tylko na dietę, ale także ruch. W przypadku osób otyłych wymagane jest jednak nieco inne, bardziej specjalistyczne podejście do tej kwestii.

Do braku podejmowania regularnej aktywności skłania nas bardzo wiele czynników. Ciągle rośnie popularność i stopień zaawansowania sprzętu elektronicznego, takiego jak telewizory, konsole do gier, komputery czy telefony co zapewnia źródło rozrywki które ogranicza aktywne spędzanie czasu .  Również codzienne nawyki i wygody takie jak winda zamiast schodów czy rezygnacja z krótkich spacerów na rzecz samochodu może przyczynić się do globalnego występowania otyłości. Są to proste przykłady które pokazują w jak prosty sposób możemy zwiększyć naszą aktywność fizyczną bez podejmowania zaawansowanego treningu.

Jeśli jednak pragniemy naprawdę rozpocząć redukcję tkanki tłuszczowej i zadbać jednocześnie o stan naszego zdrowia, wówczas prawidłowo zaplanowana aktywność fizyczna jest praktycznie niezbędna. Forma treningu w takim przypadku jest zależna od stopnia w jakim obecnie się znajdujemy. Jeśli rzeczywiście zaliczamy się do grona osób z dużą nadwyżką kilogramów warto jest zadbać o takie rodzaje wysiłku, które nie okażą się zabójcze dla naszych stawów. U takich osób i tak są one bardzo mocno eksploatowane wysiłkiem dnia codziennego, więc nie warto atakować ich w dodatkowy sposób. Wstępnym rodzajem prawdziwego treningu powinno być pływanie wieloma stylami lub korzystanie z jazdy na rowerze. Obie te formy wysiłku są bardzo skuteczne w redukcji  kilogramów i mogą dodatkowo zapewnić przyjemne spędzenie wolnego czasu.

Poziom intensywności takich ćwiczeń również nie może być nadmierny i powinny zostać zachowane wszystkie normy pracy w strefie tlenowej. Zapewnia to przyzwoite tempo spalania tkanki tłuszczowej bez ryzyka jakichkolwiek problemów zdrowotnych, a pamiętajmy o zwiększonym ryzyku zaburzeń układu krążenia lub częstym nadciśnieniu u osób z nadwagą. Czas treningu powinien być nie krótszy niż około 40 minut, jednak w przypadku bardzo zaawansowanej otyłości każda próba aktywności jest ważna i nawet krótszy wysiłek może okazać się pomocny. Po pewnym czasie nasze możliwości wydolnościowe szybko wzrosną i już po kilku tygodniach prawdopodobnie zauważymy dosyć istotną różnicę względem naszego początku.

Trening siłowy w leczeniu otyłości również ma swoje zastosowanie, jednak i tutaj kluczowa będzie intensywność i obciążenia które muszą być dobrane w prawidłowy sposób. Jest to ważny rodzaj treningu ze względu na możliwość utrzymania masy mięśniowej która jest ważna z punktu widzenia metabolizmu oraz estetyki, a także daje nieco inny bodziec do utraty kilogramów. Osoby otyłe powinny jednak konsultować swoje treningi z osobami które będą je prowadziły, ponieważ nie zawsze na starcie posiadamy odpowiednią wiedzę by zorganizować wszystko we własnym zakresie.  Pamiętajmy przede wszystkim o bardzo długiej liście korzyści zdrowotnych jakie niesie ze sobą zmiana trybu życia. Ma to wpływ na cały układ kostny, nasze stawy oraz niemal każdy narząd w organizmie dla którego funkcjonowanie pod tak ogromnym obciążeniem z pewnością nie jest łatwe.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź