Trening aerobowy zimą

0

Jogging podczas zimy – czy to dobry pomysł i pomoże nam w efektywnym spalaniu tłuszczu? Czy może jednak przynieść jedynie ryzyko przeziębienia zamiast odchudzania?

Bieganie staje się w naszym kraju coraz bardziej modne i z całą pewnością należy się z tego cieszyć . W ciągu ostatnich kilku lat społeczeństwo stało się o wiele bardziej aktywne fizycznie i to właśnie bieganie ma na to spory wpływ. O Jego zaletach wie niemal każdy, a są nimi między innymi łatwiejsza redukcja tkanki tłuszczowej, poprawa krążenia czy lepsza kondycja. Wiele osób rozpoczyna treningi biegowe wiosenną porą jednak co z tymi którzy są najbardziej wytrwali i nie boją się również mrozu ?

Zadbaj o właściwe miejsce, aby poprawić bezpieczeństwo.

Kontuzje podczas biegania się zdarzają nawet najlepszym i z całą pewnością nigdy do końca nie zredukujemy tego problemu, jednak możemy zmniejszyć ryzyko Jego występowania. Pory letnie są o wiele bardziej korzystne pod tym względem, jednak również podczas zimy można biegać w stosunkowo bezpieczny sposób. Podstawowym warunkiem o jaki należy zadbać jest dobór odpowiedniego miejsca. W jaki sposób zatem należy to zorganizować ?
Dobrym pomysłem są zabudowane hale sportowe które najczęściej są otwarte dla biegaczy, jeśli jednak koniecznie preferujemy świeże powietrze to przede wszystkim unikajmy miejsc śliskich gdzie zgromadził się lód. Jest to ogromne ryzyko urazu, a nierzadko powoduje to przerwę nawet na kilka tygodni bądź miesięcy, co nie odbija się również dobrze na naszej psychice. Warto więc czasami odpuścić jeden dzień by powrócić z wielką motywacją. Unikać powinniśmy także miejsc bardzo mocno zaśnieżonych co mocniej obciąża nasze stawy.

Obuwie oraz odzież.

To kwestia absolutnie podstawowa dla osoby która bieganie traktuje jako swoją pasję. Odpowiedni sprzęt treningowy ma znaczenie w każdym sporcie, dlatego również i przy uprawianiu joggingu nie jest inaczej. Obniżenie temperatury to test dla naszego układu immunologicznego, dlatego warto jest zadbać by ubiór przed wyjściem był stosunkowo solidny. Należy postawić najlepiej na strój wielowarstwowy którego bazą jest koszulka oraz długie spodnie termoaktywne, co zapewnia nam zachowanie odpowiedniego ciepła. Na to nakładamy bluzę lub kurtkę oraz spodnie z dobrej jakości materiału. Nie należy pod żadnym pretekstem unikać czapki oraz rękawiczek, ponieważ dłonie są szczególnie wrażliwe na chłód, podobnie jak stopy dlatego wysokie skarpety są koniecznością. Najważniejszą częścią stroju biegacza są jednak zawsze buty, szczególnie w przypadku trudnych warunków zimowych. Warto wybierać dobrej jakości modele które z pewnością mimo wyższej ceny posłużą nam zdecydowanie dłużej.

Oczywiście każdy trening można wspomów skutecznymi spalaczami tłuszczu nawet podczas wysiłku zimowego.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź