Sposoby na oszukanie głodu

0

Jak zjeść mniej i być na jedzonym? Sposoby na oszukanie głodu to przydatna rzecz zarówno w czasie spalania tłuszczu czyli odchudzania, ale także wtedy, gdy chcemy utrzymać formę.

Jeśli nasz dieta jest skomponowana we właściwy sposób nie powinna stanowić dla nas żadnego wyzwania. Energia dostarczana z posiłków zapewnia optymalną regenerację a my nie odczuwamy nadmiernego apetytu pomiędzy nimi. Jednak rzeczywistość okazuje się być nieco inna. Z jednej strony mało kto na tyle zna swoje ciało by zapewnić mu idealnie zrównoważone odżywiania, a z drugiej strony nawet jeśli dopracowalibyśmy dietę do perfekcji i tak organizm przyzwyczajony do obfitych posiłków nie zawsze będzie się zachowywał tak jak tego oczekujemy.

Zmniejsz swój talerz.

Choć wydaje się to zabawne to jednak taka z pozoru niewielka zmiana może czynić cuda. Nasz mózg w dużej mierze warunkuje to czy odczuwamy głód czy też sytość, dlatego warto starać się go nieco oszukać. Na małym talerzu kawałek mięsa wydaje się być dużym i pełnym posiłkiem, natomiast na talerzu o większej objętości po prostu znika i traktujemy go jako co najwyżej przystawkę. Twój mózg rozpoznając talerz zapełniony jedynie w połowie uświadamia sobie, że to zbyt mała porcja by zaspokoić głód, jednak widząc tą samą porcję na mniejszym talerzu który jest pełny odbiera to zupełnie odwrotnie. Efekt ten został potwierdzony w wielu testach i badaniach naukowych.

Pij szczególnie przed jedzeniem.

Jest to bardzo popularna metoda z której najczęściej korzystają kobiety, co jest jednak dosyć zaskakującym faktem, ponieważ w przypadku mężczyzn przyniesie to dokładnie taki sam skutek. Szklanka wody jest nie tylko doskonałym sposobem aby nawodnić niego organizm i zaspokoić nasze pragnienie, ale również może pomóc nam walczyć z nadmiernym głodem. Jeśli na kilka minut przed posiłkiem dostarczymy do swojego organizmu kilkaset mililitrów wody wówczas nasz żołądek będzie pełniejszy. Przełoży się to na nieco mniejszą ilość jedzenia na którą będziemy posiadali ochotę już podczas posiłku właściwego.

Nie spiesz się z posiłkami.

Pośpiech podczas spożywania jedzenia jest bardzo niekorzystny w wielu aspektach. Można tutaj wymienić chociażby zbyt małe wytwarzanie soków trawiennych które może prowadzić do upośledzenia pracy układu pokarmowego. Poza tym najistotniejszy jest fakt, że uczucie sytości pojawia się dopiero kilkanaście minut po rozpoczęciu posiłku. Oznacza to, że jeśli będziemy się spieszyć to prawdopodobnie zjemy znacznie więcej niż pierwotnie planowaliśmy. Często przy posiłku który nie przynosi nam pełnej satysfakcji dojadany dodatkowo szybkie przekąski mające nie rzadko taką samo kaloryczność co główny posiłek.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź