Spalanie tłuszczu, a trening na czczo

0

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że to jak zaczniemy dany dzień z pewnością będzie miało wpływ na jego cały przebieg. Wiele osób rozpoczyna go poranną kawą bądź energetycznym śniadaniem, jeszcze inni nie przywiązują do niego dużej walki, ale istnieje grupa osób która dzień rozpoczyna od treningu i to właśnie na niej się skupimy. Eksperci od wielu lat spierają się jaka jest najlepsza pora na trening i jak do tej pory nie mamy na to zdecydowanej odpowiedzi. Według niektórych zbyt intensywny trening bez wcześniejszego posiłku może nam nawet zaszkodzić, jednak jak to wygląda w praktyce ?

TRENING AEROBOWY

Jest najpopularniejszym treningiem na spalanie tłuszczu i stosowanym w okresie odchudzania. Większość z nas decyduje się na trening aerobowy o stosunkowo niskiej bądź umiarkowanej intensywności. Ma to na celu przede wszystkim utratę zbędnej tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym nienarażaniu ciężko zdobytych mięśni na czynniki kataboliczne. Choć wydaje się to bardzo proste, to jednak niekoniecznie jest łatwe do osiągnięcia, ponieważ nawet lekki trening bez wcześniejszego dostarczenia składników odżywczych może prowadzić do naruszenia włókien mięśniowych. Aby zminimalizować to ryzyko warto zadbać o odpowiednią suplementację około treningową w postaci aminokwasów rozgałęzionych, które od lat znane są w świecie fitness jako znakomite antykataboliki. Przydatne są również spalacze tłuszczu czy odżywki białkowe oparte o izolat serwatki, dostarczone bezpośrednio po wysiłku bardzo szybko uzupełniają niedobory wszystkich kluczowych aminokwasów.

Warto także wspomnieć, że mimo odpowiedniej suplementacji oraz dobrego snu organizm o poranku nie jest w pełni zdolny do podejmowania wysiłku na swoim maksymalnym poziomie. Oznacza to, że osiągnięty poziom przebytego dystansu, spalonych kalorii itp. nie jest miarodajny w stosunku do pomiarów wykonywanych w godzinach późniejszych. Pamiętajmy również, by nie wykonywać treningu bezpośrednio po przebudzeniu, a dać sobie kilkadziesiąt minut przerwy co zapewni nam przygotowanie aparatu ruchu i zapobiegnie doznania urazów kręgosłupa.

TRENING SIŁOWY

Większość osób wykonuje trening siłowy poprzedzony co najmniej jednym solidnym posiłkiem. Zdarzają się jednak ludzie, którzy z konieczności lub nawet własnych preferencji wykonują trening na pusty żołądek. Czy jest to jednak korzystne ?

W okresie budowy siły lub masy mięśniowej zdecydowanie nie, ponieważ nasze ciało nie jest wstanie progresować siłowo w efektywny sposób. Ze względu na niskie zapasy glikogenu trening z dużymi obciążeniami może być bardzo ciężki do przeprowadzenia, podobnie wygląda to z osiągnięciem odpowiedniej pompy mięśniowej. Wiąże się to z mniejszym transportem składników odżywczych do krwi. Trening na czczo nie jest efektywny dla większości z nas, szczególnie ektomorfików, jednak co zrobić gdy nie mamy innej alternatywy?

Oczywiście, że lepiej ćwiczyć przed śniadaniem niż nie odbyć treningu wcale, jednak warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim podobnie jak w przypadku wysiłku tlenowego nie powinniśmy trenować od razu po obudzeniu. Drugą ważną kwestią jest czas trwania treningu. Długie i wyczerpujące treningi zdecydowanie się nie sprawdzają, więc lepiej skupić się na odpowiedniej intensywności, technice oraz stosowaniu technik takich tak dropsety lub superserie.

Podsumowując trening cardio o poranku to całkiem udany sposób na rozpoczęcie dnia i ma on bardzo dużo zalet, oczywiście o ile jest przeprowadzany w odpowiedni sposób. Niestety kwestia treningu siłowego wygląda już odmiennie i powinna stanowić ostateczność dla osób które nie mają inne możliwości. Warto spożywać choć jeden pełnowartościowy posiłek przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź