Składniki przyspieszające odchudzanie

0

Ludzie dążący do uzyskania szczupłej sylwetki podejmują różnego rodzaju działania, czasami bardziej przemyślane, a czasami niestety nie do końca. Osoby które zawiodły się już na wielu metodach sięga często po substancje o nie do końca potwierdzonym bezpieczeństwie, a wszystko po to aby uzyskać wymarzoną przez siebie sylwetkę. O ile bardzo wiele spalaczy tłuszczu posiada bardzo skuteczne działanie, to sięganie po środki farmakologiczne wiąże się z ogromnym ryzykiem. Warto zatem sięgnąć po naturalne spalacze tłuszczu które możemy znaleźć w naszym codziennym odżywianiu. Jeśli dołożymy do nich odpowiednią aktywność fizyczną oraz dietę to osiągnięty efekt z pewnością będzie zadowalający i przepełniał nas satysfakcją z samych siebie. Oto naturalne i skuteczne środki które mogą przyspieszyć efektywność twoich ćwiczeń.

KAWA
Posiada zastosowanie energetyczne ze względu na obecną w niej kofeinę i wie o tym każdy z nas. Jednak działanie tego związku w kwestii spalania tłuszczu wciąż jest dla wielu dużym zaskoczeniem. Tymczasem może mieć ona bardzo duży wpływ na utratę wagi. Kofeina w niej zawarta to podstawowy składnik wielu spalaczy termogenicznych, również tych które zostały uznane za najbardziej skuteczne. Dodatkowo posiada zdolność do podkręcania pracy naszego metabolizmu, przez co wysiłek jest bardziej efektywny. Filiżanka kawy przed aktywnością fizyczną dodaje nam niezbędnej energii i sprawia, że odchudzanie staje się przyjemniejsze.

OCET JABŁKOWY
Bardzo dużą popularność zyskał w branży kosmetycznej gdzie jest regularnie wykorzystywany. Oczywiście znane jest jego zastosowanie kulinarne, gdyż już w niewielkiej ilości potrafi nadać wyrazisty smak każdej potrawie. Jednak w przypadku osób odchudzających się najważniejszą właściwością octu jabłkowego jest jego wpływ na zmniejszenie łaknienia. Stosowany przed posiłkami znacznie obniża apetyt, natomiast włączony do naszej diety jak regularna jej część znacznie obniża chęć na słodycze. Warto jednak kontrolować przyjmowane dawki ze względu na możliwość zwiększenia kwasowości żołądka.

BIAŁKO
Choć brzmi to bardzo prosto to jednak wciąż bardzo wiele osób wierzy w mit diety wysoko białkowej, która skierowana jest wyłącznie dla kulturystów i osób budujących masę mięśniową. Podkreślmy jednak, że odpowiednio zwiększone spożycie białka może przynieść wiele korzyści niemal każdej osobie aktywnej fizycznie. Pełni ono funkcję podstawowego budulca komórek, jednak w przypadku utrzymania deficytu kalorycznego nasza waga będzie spadać. Białko mocno stymuluje metabolizm do szybszej pracy, a także posiada bardzo istotne właściwości zwiększające termogenezę. Najbardziej wartościowymi źródłami białka są produkty pochodzenia zwierzęcego które dostarczają pełną pulę aminokwasów egzogennych.

POLIFENOLE
Są to bardzo wartościowe związki zawarte w wielu cennych składnikach naszej diety, głównie ziołach takich jak zielona herbata czy skrzyp polny. Każdy doskonale zna ich właściwości prozdrowotne, ponieważ są naturalnymi i silnymi antyoksydantami, ale mogą pełnić całkiem znaczącą funkcję również w walce z nadmiarem kilogramów. Polifenole w dużej ilości mogą przyspieszać kluczowy metabolizm spoczynkowy od kilku do nawet kilkunastu procent. O roli jaką pełni metabolizm w trakcie odchudzania nikomu nie trzeba przypominać. Polifenole również są cennym elementem profilaktyki przed wystąpieniem cukrzycy.

KURKUMA
W kręgach zielarskich znana jest jak szafran indyjski, jednak najczęściej spotkamy ją właśnie pod nazwą kurkuma. W azjatyckiej kuchni wykorzystywana jest z powodzeniem od wielu lat i wciąż znajduje nowych zwolenników. Wspiera funkcjonowanie całego układu trawiennego, stymuluje pracę naszej tarczycy oraz co istotne dla wielu z nas, wspiera walkę z nadmiernym apetytem poprzez regulację stężenia cukru. Wpływa także na pracę wątroby, zapewniając przy tym zwiększone wytwarzania żółci. W obecnych czasach wykorzystywana jest również w profilaktyce anty nowotworowej.

WAPŃ
To jeden z najpopularniejszych składników mineralnych i o Jego szerokim wpływie na cały nasz organizm słyszał niemal każdy. Jednak stosowany w dużej dawce według najnowszych doniesień może również znacznie ułatwić redukcję nadmiernej wagi. Optymalne spożycia wapnia do tego celu wynosi około 1500mg. Oczywiście podstawowym źródłem wapnia jest nabiał, który nie do końca każdy z nas toleruje, więc odpowiednim wyborem wydaje się suplementacja tym minerałem.
Wprawdzie nie zastąpi ona zdrowego odżywiania, to jednak zapewni odpowiednią podaż tego mikroelementu, co może przyczynić się do szybszej utraty wagi.

BŁONNIK
To jeden z najcenniejszych węglowodanów jakie możemy włączyć do naszej diety. Zapobiega występowaniu wielu dolegliwości które mogą spotkać nasz układ trawienny. W odchudzaniu odpowiedzialny jest za bardzo skuteczną kontrolę apetytu dodatkowo sprzyjając perstaltyce jelit. Wpływa również na odpowiedni poziom cukru we krwi, co jest bardzo ważne z punktu widzenia walki z nadwagą. Źródłem błonnika są warzywa, niektóre owoce oraz produkty zbożowe takie owies, gryka czy żyto.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź