Jak nie przytyć po rzuceniu palenia

0

Czy rzucając palenie narażam się na przytycie?

Dla każdego z nas odchudzanie w pierwszej kolejności kojarzy się zazwyczaj ze znakomitym wyglądem i jest jak najbardziej pozytywne zjawisko, ponieważ często jest źródłem bardzo trwałej motywacji. Jeszcze lepiej jednak, gdy zwracamy uwagę nie tylko na stan naszego piękna, ale również zdrowie, co jest ze sobą ściśle powiązane. Dochodzi wówczas do zmiany wielu nawyków na lepsze, staramy się zdrowiej i regularniej jeść, więcej się ruszać, odrzucamy alkohol, a co równie ważne palenie tytoniu, które jest zmorą wielu z nas. Szczególnie boimy się tego ze względu na utarty mit, mówiący o tym, że palenia zapewnia nam mniejszą wagę. Jak jednak jest naprawdę?

Niestety prawdą jest, że bardzo często osoby rezygnujące z palenia papierosów przybierają na wadzę, jednak nie jest to zasługa samego tytoniu, ponieważ nie jest to cudowny środek odchudzający. Główną przyczyną takiego stanu jest fakt, że papieros bardzo często jest alternatywą dla deseru, batonika lub kilku cukierków. Gdy brakuje nam papierosa najczęściej sięgamy po takie produkty co znacznie podnosi ilość dostarczanych kalorii, a w konsekwencji prowadzi do nadwagi. Nikotyna czyli szkodliwa substancja zawarta w papierosach może być również swego rodzaju boosterem metabolizmu, choć wyjątkowo szkodliwym, dlatego osoby palące wolniej przybierają na wadzę.

Palenie papierosów powinniśmy porzucić jak najszybciej i powyższe informację w żadnym wypadku nie powinny nas do tego zniechęcać. Nawet jeśli rzeczywiście papierosy mogą mieć wpływ na przyspieszenie metabolizmu to prowadzą do wyniszczenia naszego zdrowia i znacznie obniżają atrakcyjność wyglądu, a przecież to nasza główna motywacja do odchudzania. Znacznie pogarszają kondycję naszych paznokci oraz włosów. Co więcej zawierają olbrzymią ilość toksyn i wolnych rodników, a konsekwencje palenia będziemy odczuwać jeszcze przez wiele najbliższych lat. Nie warto więc zwlekać i jak najszybciej podjąć działania mające na celu uwolnienie nas od tego nałogu.

Czy można rzucić palenie i zachować niską wagę?

Oczywiście! Kluczową rolę odegra tutaj optymalne przygotowanie się do rzucenia palenia i ewentualne Jego konsekwencje. Warto wspomóc się bardzo niskokalorycznymi rzeczami jak gumy czy innego rodzaju miętowe wyroby oraz zadbać o odpowiednią ilość czystej, niegazowanej wody w ciągu dnia. Doskonałym rozwiązaniem jest też wysoka podaż błonnika oraz włączenie do diety dużej ilości warzyw, co powinno pomóc nam znacznie szybciej pozbyć się pragnienia sięgnięcia po papierosa. Dobrym rozwiązaniem jest również przemyślany sposób spędzania wolnego czasu, co pozwoli nam zapomnieć o chęci sięgnięcia po papierosa. Oczywiście kluczowe są rozrywki indywidualne lub spędzanie czasu pośród osób nie palących. Pomocne są także suplementy działające na przyspieszenie metabolizmu oraz zaawansowane supresanty apetytu.

Rzucanie palenia jest oczywiście swego rodzaju ryzykiem którego konsekwencją może być przybieranie na wadzę. Wspomnijmy jednak, że nawet jeśli przybędzie nam kilka kilogramów to ogólnym rozrachunku i tak wyjdziemy na plus biorąc pod uwagę ilość toksyn w papierosach. W tej walce możemy zatem tylko i wyłącznie wygrać lub wygrać podwójnie.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź