Przekąski mogą być zdrowe i nie tuczące

0

Przekąski nie zawsze muszą być tuczące i niezdrowe.  Jakie jest znaczenie nasion i pestek w codziennej diecie – czyli zdrowe lecz wysokokaloryczne.

Podjadanie drobnych porcji smakołyków pomiędzy wyznaczonymi posiłkami to jeden z głównych grzechów jakie popełniamy podczas stosowania redukcyjnej diety. Ma to niestety bardzo szybkie i negatywne przełożenie na to jak wyglądamy i jak się czujemy. Jednak rezygnacja z ciastka, kawałka pysznego sernika czy kilku cukierków przy ulubionym serialu jest bardzo trudna. Możemy jednak znaleźć dla nich dużo bardziej odpowiednią alternatywę która przy okazji korzystnie wpłynie na nasze zdrowie i zadba o wypełnienie naszego codziennego nawyku. Jakie zatem produkty wybierać aby przekąski nie były naszym wrogiem ?

Ziarna Słonecznika

To jedna z najpopularniejszych przekąsek na naszym stole które z pewnością może przynieść nam sporo korzyści, jednak tylko i wyłącznie w umiarkowanej ilości o czym wiele osób zapomina. Jest to źródła wielu witamin z grupy B oraz szeregu składników mineralnych takich jak cynk, potas oraz przede wszystkim żelazo. Słonecznik to także bardzo dobre źródło pozyskiwania niektórych aminokwasów w przyzwoitej dawce oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jego największym minusem jest jednak bardzo obfita kaloryczność która sięga blisko 600 kcal na 100 g produktu.

Granat

Jego nasiona są zdecydowanie mniej popularne w ostatnim czasie od innych zdrowych przekąsek jednak powoli zaczyna się to zmieniać. W coraz większej ilości sklepów, nie tylko tych największych możemy znaleźć ten owoc w dość atrakcyjnej cenie. Zawiera wiele cennych elementów które wpływają na stan naszego zdrowia, a także są korzystne dla urody. Szereg różnego rodzaju witamin oraz minerałów jest bardzo ważny w dobieraniu odpowiednich produktów spożywczych i ten warunek granaty spełniają znakomicie. Są bardzo wartościowe dla osób pracujących umysłowo oraz aktywnych fizycznie. Co ważne jest to przekąska bardzo nisko kaloryczne, zawierająca poniżej 100 kcal na każde 100g nasion tego owocu.

Pestki dyni

Bardzo popularny rodzaj pestek i jednocześnie element uchodzący za zdecydowanie najlepszy pod kontem walorów smakowych jakie znajdujemy w dyni. Selen, Potas, Magnez oraz Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach znajdujemy tam w bardzo solidnej ilości nawet dla osób aktywnych fizycznie. Dynia posiada specyficzne właściwości gdy jest spożywa regularnie, ponieważ wiąże się to z jej korzystnym wpływem na pracę i regenerację układu nerwowego. Warto tutaj wspomnieć, że w przypadku tego warzywa ważną rolę odgrywają nie tylko pestki, dlatego warto co jakiś czas pokusić się także o spróbowanie innych części.

Siemię lniane

Niezwykle często polecane i używane przy komponowaniu diet zarówno pod redukcję tkanki tłuszczowej jak i rozbudowę masy mięśniowej. Posiada szerokie właściwości prozdrowotne ze szczególnym uwzględnieniem układu pokarmowego, gdyż pełni tam funkcję ochronną dla śluzówki. Nasiona lnu są co prawda bardzo kaloryczne jednak jednocześnie zawierają dużą dawkę bardzo ważnych kwasów tłuszczowych z rodziny Omega-3. Warto też wspomnieć o ich wpływie na stan naszej skóry, włosów oraz paznokci. Ze względu na specyficzny smak z pewnością nie każdy uzna siemię lniane za coś idealnego dla siebie, jednak z pewnością warto spróbować.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź