Odchudzanie w podeszłym wieku

0

Podstawowym problemem w okresie po 50 roku życia jest zwolniony metabolizm o czym już wspomnieliśmy. Kluczowe jest więc położenie odpowiedniego nacisku na regularność naszych posiłków, tak aby starać się go maksymalnie przyspieszyć. Jest to pierwsze, a być może również najistotniejsze założenie w kompozycji naszej diety.

Starsze osoby są też nieco bardziej narażone na nasilone procesy kataboliczne, na co ma wpływ między innymi mniejsze wytwarzanie hormonów. W jadłospisie nie powinno więc zabraknąć białka dostarczającego pełną pulę aminokwasów. Jego najlepszym źródłem będzie chude mięso, ryby, białka jajek czy też wysokiej klasy nabiał. Istotnym elementem jest zadbanie również o wysoką podaż błonnika i związków witaminowych oraz mineralnych. Niezbędne w tym celu jest spożywanie odpowiedniej porcji warzyw oraz owoców o stosunkowo niskiej kaloryczności. Poza jadłospisem warto również położyć nacisk na pełne nawodnienie, najlepiej przy użyciu niegazowanej wody mineralnej.

Aktywność fizyczna.

Odpowiednio zaplanowany ruch zawsze wspomaga redukcję, niezależnie od tego na jakim etapie zaawansowania się znajdujemy oraz w jakiej fazie życia jesteśmy. Jest to poza odżywianiem zdecydowanie najważniejszy czynnik gwarantujący nasz sukces. Oczywiście po przekroczeniu pewnej granicy mordercze treningi są bardzo ciężkie do realizacji i powinniśmy dążyć do ich zastąpienia poprzez inne formy aktywności fizycznej, chociażby ze względu na serce czy stawy. Istnieje bardzo wiele form wysiłku które możemy polecić osobom starszym, większość z nich opiera się o pracę w sferze tlenowej, czyli najbardziej efektywnej dla redukcji tkanki tłuszczowej.

Pływanie.

Jest to sposób na bycie aktywnym który nie ma praktycznie żadnych ograniczeń ze względu na wiek. Nie ma żadnego negatywnego wpływu na układ kostny i z pewnością możemy polecić to również osobom starszym. Co więcej, ta forma wysiłku jest bardzo efektywna i pozwala na zużycie nawet powyżej 500 kcal na godzinę, zależnie od stylu i intensywności. Pływanie ma bardzo wiele zalet, pozwala między innymi na wzmocnienie naszych mięśni ze szczególnym uwzględnieniem nóg, pleców a także ramion.

Rower.

To bardzo popularna metoda która poza efektywnością może dostarczać nam całe mnóstwo świetnej zabawy w gronie znajomych. Weekendowe wycieczki to znakomity sposób na spędzenie wolnego czasu, przy okazji pracując nad swoją kondycją oraz nadmiarem zbędnych kilogramów. Rower podobnie jak pływanie ma bardzo dużo korzyści dla naszego zdrowia między innymi wspierając układ krwionośny i regulując poziom szkodliwego cholesterolu.

Nordic Walking.

Metoda która swoją popularność zyskała w ostatnich latach i pomimo sporów jej dotyczącej, samo zjawisko możemy uznać za bardzo pozytywne. Pozwala na odprężenie się oraz odciążenie pracujących stawów. Uprawianie sportu na świeżym powietrzu zapewnia również znacznie lepsze dotlenienie całego organizmu, a także reguluje ciśnienie krwi.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź