Kilka niezbędnych zasad w redukcji tłuszczu

0

Poznając kilka prostych zasad którymi należy się kierować podczas odchudzania, łatwiej będzie nam skutecznie redukować tłuszcz zmieniając naszą sylwetkę na lepszą.

Czy trwałe spalanie tkanki tłuszczowej jest możliwe? Na tak pozornie proste pytanie nie łatwo jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Z całą pewnością po udanie przeprowadzonym odchudzaniu nigdy nie mamy pewności jak będziemy wyglądać za kilka tygodni. Wszystko zależy od naszego podejścia do życia. Jeśli drastycznie zmienimy swoje podejście na bardziej sprzyjające zatłuszczeniu to zgubione kilogramy bardzo szybko wrócą, jednak nie koniecznie tak musi być. Duża część osób która raz uzyskała szczupłą i estetyczną sylwetkę już jej nie traci, nie jest to jednak wynikiem trwałego spalenia tkanki tłuszczowej, lecz odpowiedniego prowadzenia się na co dzień, przez co nie daje naszemu organizmowi powodu do gromadzenia zbędnych kilogramów.

I Zasada – odżywiaj się racjonalnie.

Jeśli jesteśmy osobami zupełnie początkującymi nie ma konieczności na dokładne wyliczanie kalorii i ilości każdego ze składników pokarmowych. Jest wiele prostszych metod dzięki którym osiągniemy zbliżone rezultaty, a z pewnością zmniejszymy szansę do zniechęcenia się zbyt dużym rygorem. Oczywiście w późniejszym etapie odchudzania niezbędne jest już wyliczenie swojego zapotrzebowania, jednak będzie to dla nas łatwiejsze jeśli przez pierwsze etapy redukcji nabierzemy cennego doświadczenia. Podstawowym krokiem jaki należy wykonać jest oczyszczenie swojej diety z jedzenia oraz napojów bardzo niskiej jakości, które są źródłem cukru i pustych kalorii. Zaliczyć możemy do nich kuchnie typu fast food, słodycze, solone i prażone przekąski, sklepowe soki i napoje gazowane oraz mocno przetworzoną żywność z białej mąki. Opierajmy dietę na produktach zawierających solidne źródła pełnowartościowego białka takie jak jajka, chude mięso drobiowe oraz wołowinę, ryby wszelkiego rodzaju czy niektóre rodzaju produktów nabiałowych. Te zmiany są w stanie zdziałać bardzo wiele i stanowią świetny wstęp do zmiany sylwetki.

II Zasada – ćwicz z ciężarami.

Trening oporowy niesie ze sobą tylko i wyłącznie pozytywne strony jeśli zwracamy uwagę na technikę. Nawet gdy naszym podstawowym celem jest utrata tkanki tłuszczowej to właśnie trening z obciążeniem ma o wiele większy wpływ na metabolizm niż klasyczne aeroby. Przyczynia się także do innych pozytywnych zmian w sylwetce takich jak rozwój muskulatury. Nawet mając bardzo niską zawartość tkanki tłuszczowej można wyglądać bardzo kiepsko jeśli będziemy osobami z dużą niedowagą. Trening siłowy pozwala na zachowanie bardzo dobrego balansu w składzie ciała i uzyskania nie tylko szczupłej, ale i atletycznej budowy. Silne mięśnie są bardzo ważne z punktu widzenia zdrowotnego, dlatego nigdy nie należy opierać redukcji na samych aerobach.

III Zasada – wykorzystaj trening cardio.

Jak wspomnieliśmy trening siłowy jest bardzo ważny, jednak z wysiłku aerobowego również nie powinniśmy rezygnować. W odpowiednim zakresie tętna odpowiada za redukcję tkanki tłuszczowej, szczególnie gdy jest wykonywany bezpośrednio po treningu siłowym lub na czczo. Ma to związek z bardzo niskimi zapasami glikogenu przez organizm znacznie szybciej przechodzi w tryb spalania tłuszczu. Odgrywa również ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu krążenia oraz pozwala na obniżenie obecności wolnych rodników. Odpowiednia częstotliwość treningu cardio to 3-4 sesje tygodniowo po około 25 do 40 minut.

IV Zasada – rozsądna suplementacja.

Jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z odchudzaniem nie warto od razu sięgać po dziesiątki różnych suplementów mimo że są reklamowane jako najskuteczniejsze. Podobnie jak w przypadku treningu i diety należy skupić się na podstawach. Jeśli nie spożywamy w ciągu dnia przynajmniej 2 lub 3 porcji warzyw to odpowiednią opcją jest kompleks witamin i minerałów. Nie musimy wybierać jednak najdroższych produktów i zupełnie podstawowy będzie dla nas wystarczający. W przypadku gdy nie spożywamy regularnie źródeł pełnowartościowego białka możemy zainwestować w odżywkę białkową najlepiej na bazie koncentratu białka serwatkowego. To ekonomiczne i wartościowe źródło protein, bogate w najważniejsze aminokwasy, a przy tym najczęściej bardzo smaczne. Po pewnym czasie możemy zainteresować się także spalaczami tłuszczu których na rynku znajdziemy setki. Niestety wiele z nich nie posiada realnego działania, dlatego przed zakupem warto kierować się opiniami innych, a przede wszystkim składem.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź