Naturalne spalacze tłuszczu

0

Czy naturalne spalacze tłuszczu mogą być skuteczne i efektywnie spalać tkankę tłuszczową? Czym są spalacze tłuszczu naturalnego pochodzenia ?

Naturalne spalacze tłuszczu to wszelkiego rodzaju suplementy diety oraz produkty spożywcze z których korzystanie wywołuje efekt sprzyjający redukcji nadmiernej masy ciała. Działają na kilka różnych sposobów, między innymi termogenezę, przyspieszenie metabolizmu czy kontrola apetytu.

Naturalne spalacze tłuszczu

Oto zbiór naturalnych i w pełni bezpiecznych substancji które wspierają zdrowe i szybkie odchudzanie:

Acerola

Jest naturalnym i bardzo bogatym źródłem witaminy C, która może sprzyjać w odchudzaniu między innymi poprzez swoje właściwości jako antyoksydant. Acerola ma swój udział w syntezie l-karnityny, która może wspierać spadek wagi. Pełni także ważną rolę w funkcjonowaniu układu krwionośnego, sprawności stawów, a ponadto przyspiesza regenerację po zranieniach. Nazywana jest bardzo często wiśnią z Barbados. Sama w sobie jest wartościowym źródłem licznej grupy witamin i składników mineralnych.

Aloes

To znany sukulent występujący na wybranych obszarach kontynentu Afrykańskiego. Jako środek skierowany do walki z nadwagą znany jest już od kilkunastu lat i cieszy się progresującym wskaźnikiem popularności. Działanie rośliny aloesu to głównie wpływ na szybszą perstaltykę jelit oraz regulacja poziomu cukru we krwi. Ma również zbawienny wpływ na stan naszej skóry oraz potwierdzone działanie przeciwbólowe.

Anyż

To roślina pochodząca z rejonów Morza Śródziemnego gdzie od lat jest wykorzystywana w celu niszczenia pasożytów. Posiada liczne zastosowanie w farmacji, głównie w syropach poprawiających funkcjonowanie dróg oddechowych. U osób odchudzających się na największą uwagę wśród właściwości anyżu zasługują wiatropędne oraz rozkurczowe.

Awokado

To egzotyczny owoc pochodzący z tropikalnych rejonów Ameryki Południowej. Coraz częściej stanowi regularne uzupełnienie diety kulturystów oraz ludzi związanych ze światem fitness. Jest unikalnym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, przez co może być alternatywą dla wielu mniej wartościowych źródeł tłuszczy. Zaleca się również włączenie Awokado do swojego jadłospisu cierpiącym na nadciśnienie czy bardziej zaawansowane dolegliwości związane z układem sercowo – naczyniowym.

Babka jajowata

Dla większości znana pod nazwą Psyllium, częsty składnik suplementów diety w postaci proszku. Jest włóknem o bardzo łatwej rozpuszczalności w wodzie, jednocześnie potrafiąc zachować w roztworze stabilność przez długi okres czasu. W leczeniu nadwagi na uznanie zasługują jej właściwości hamujące apetyt, zmniejszające poziom szkodliwego dla zdrowia cholesterolu, a ponadto zabezpiecza nas przed wystąpieniem cukrzycy.

Bambus

Jedna z najbardziej znanych roślin azjatyckich, która na stałe gości między innymi w kulturze Chińskiej. Jego zastosowanie dotyczy niemal każdego aspektu życia tamtejszych ludzi, od lecznictwa i żywności, aż po szeroko pojęty przemysł. Jest bardzo silnym antyoksydantem bogatym w związki mineralne oraz witaminy. Z punktu widzenia osób na redukcji kluczowymi korzyściami z Jego stosowania to przyspieszona praca tarczycy zmniejszona absorpcja cukru z przewodu pokarmowego.

Biała fasola

W wielu kuchniach świata jest używano jako dodatek do potrwa zarówno codziennych, jak i uroczystych i wystawnych. Smak to jednak dopiero pierwsza korzyść jaką niesie za sobą jej włączenie do codziennego menu. Jest ważnym źródłem potasu, wapnia oraz przede wszystkim błonnika pokarmowego. Odpowiednia jej podaż może zmniejszyć ilość dostępnych dla organizmu węglowodanów jakie dostarczamy z pożywienia.

Cynamon

Jego źródłem jest kora cynamonowca, a sam ma szerokie zastosowanie kulinarne, głównie ze względu na nieprzeciętny aromat. Stosowany regularnie dopływa do krwi oraz narządów naszego ciała, przez co usprawnia funkcjonowanie całego ciała i poprawia Jego ogólny stan. Wykorzystywany bywa w sytuacjach kiedy zmagamy się z dolegliwościami żołądkowymi oraz problemami trawiennymi. Ponadto znacznie sprzyja odchudzaniu poprzez stymulację metabolizmu oraz regulację glukozy.

Cytryna

Podobnie jak wiele innych kwaśnych owoców jest bardzo bogatym źródłem witaminy C. Jak wielokrotnie udowodniono jest to absolutnie niezbędna substancja do przeprowadzenia udanego odchudzania. Kwas cytrynowy którego jest źródłem również wykazuje właściwości przeciwutleniające który działa komplementarnie z kwasem askorbinowym.

Czarnuszka Siewna

To potocznie nazywany czarny kminek, czyli roślina pochodząca z krajów bliskiego wschodu. Doskonale odnajduje się w ziołolecznictwie oraz suplementach prozdrowotnych i wspierających odchudzanie. Badania wykazały, że jej stosowanie przez grupę kontrolną spowodowało zauważalny skutek w postaci utraty masy ciała. Korzystnie wpływa również na syntezę erytrocytów oraz wzrost hemoglobiny, dlatego korzyści z jej stosowania mogą odnieść nie tylko osoby będące na dietach, lecz również anemicy.

Cząber

To jedna z bardziej interesujących roślin, ponieważ może podnosić jak i obniżać potencję, zależnie od użytej odmiany. W medycynie naturalnej Jego zastosowanie sięga wielu lat i cieszy się bardzo dobrą renomą. Jego głównym celem jest optymalizacja pracy przewodu pokarmowego, a także całego układu trawiennego.

Czosnek

Jedna z najbardziej docenianych roślin, którą możemy spotkać praktycznie we większości naszych domów. Jego działanie prozdrowotne jest niezwykle szerokie, zaczynające się na obniżeniu złego cholesterolu czy też regulację ciśnienia krwi, kończąc na profilaktyce przeciwnowotworowej. Wspiera również układ immunologiczny, zmniejsza ryzyko infekcji oraz opóźnia oznaki procesu starzenia.

Grejpfrut

Istotną jego właściwością z jakiej chętnie korzystają osoby pragnące osiągnąć idealną sylwetkę jest Jego wpływ na metabolizm. Potrafi wpływać na ograniczenie stężenia glukozy we krwi, jednocześnie zwiększyć ilość wydzielanej insuliny. Działa także szeroko w sposób tonizujący na organizm oraz jest bogatym źródłem witaminy C.

Czerwona Herbata

To źródło niezwykle wartościowych dla ludzi polifenoli, odpowiadające za szereg procesów trawiennych oraz ułatwiają wykorzystanie tkanki tłuszczowej jako podstawowego źródła paliwa dla pracującego ciała. Regularnego spożywanie wywaru za smoczej herbaty pomaga utrzymać niski i stabilny poziom cholesterolu. Jest to bogate źródło wielu pierwiastków odpowiedzialnych za prawidłowy stan zdrowia.

Zielona herbata

To jeden z najpopularniejszych naturalnych spalaczy tłuszczu jakie są dostępne na rynku. Dzieje się tak z powodu katechiny, najbardziej wartościowej substancji jaką możemy znaleźć w zielonej herbacie. Jego działanie wielokrotnie przewyższa potencjał kwasu askorbinowego czy innych antyoksydantów. Badania wykazały, że wywar z zielonej herbaty przyspiesza redukcję tkanki tłuszczowej o kilkanaście procent względem grupy placebo, a także zwiększa wrażliwość komórek na działanie hormonu insuliny.

Imbir

Bardzo popularna przyprawa o charakterze termogenicznym która zastosowanie znalazła również w Chińskiej i Indyjskiej medycynie ludowej. Korzystnie wpływa na utrzymanie dobrego samopoczucia i nastroju oraz wspiera pracę układu trawiennego. Nasila również zużycie węglowodanów, dlatego stanowi wartościowe uzupełnienie codziennej diety w trakcie odchudzania. Unikalną właściwością imbiru jest Jego działanie w kierunku elminacji stanów migreny i bólu głowy.

Jabłko

To owoc który cieszy się w naszym kraju bardzo dużą popularnością oraz uznaniem. Nic dziwnego ponieważ jabłko to nie tylko znakomicie smakuje, ale również dostarcza całego szeregu wartościowych mikroelementów. Warto zwrócić szczególną uwagę na skórkę będącą źródłem pektyny. Jabłka to również znakomite działanie oczyszczające, tonizujące oraz antyoksydacyjne. Pektyny zawarte w jabłkach mają bardzo duży udział w kontroli nadmiernego apetytu, co w późniejszym czasie może być kluczowe dla końcowego efektu odchudzania.

Karczoch

To kolejna wartościowa roślina o pochodzeniu z basenu Morza Śródziemnego. Ze względu na swoje unikalne zdolności żółciotwórcze i żółciopędne świetnie sprawdza się jako wsparcie w trawieniu posiłków o sporej zawartości tłuszczy. Jest również źródłem cenaryny, która wspiera funkcjonowanie wątroby, a także stabilizuje poziom trójglicerydów w osoczu krwi.

Kawa

To napój przygotowywany na bazie ziaren kakaowca. Od bardzo dawnych czasów wykorzystywany między innymi jako naturalne źródło energii. Jest źródłem przeciwutleniaczy, jednak główną substancją dla której ją przyjmujemy jest kofeina, czyli najpopularniejszy na świecie związek o charakterze termogenicznym i składnik większości kompleksowych suplementów spalających tłuszcz. Poza wpływem na redukcję tłuszczu posiada też działanie energetyzujące, poprawiające koncentrację oraz pozytywny wpływ na jelita.

Kminek

To roślina o bardzo szerokim zakresie występowania która zyskała bardzo dużą popularność zarówno w branży gastronomicznej, jak i posiada zastosowanie medyczne. Jest źródłem oleju kminkowego posiadającego niezwykle cenne właściwości wiatropędne, o które zabiegają osoby w fazie redukcji. Ma również szerokie działanie bakteriobójcze, a co najważniejsze wspomaga trawienie potraw poprzez nasilenie produkcji soku żołądkowego.

Kolendra

To kolejna roślina o pochodzeniu sięgającemu aż do Morza Śródziemnego, która słynie nie tylko ze swych znakomitych walorów smakowych. Nasila wytwarzanie wielu rodzajów enzymów przez co działa bardzo efektownie na problemy trawienne, zapobiega także występowaniu biegunki. Poza wpływem na układ pokarmowy możemy przypisać jej szereg innych właściwości prozdrowotnych takich jak profilaktyczna ochrona dobrego stanu wątroby oraz ze względu na obecność antyoksydantów działa tonizująco i odmładzająco na organizm.

Koper Włoski

Według wielu opinii i relacji jest to bardzo skuteczny dodatek do odchudzania mający dosyć szerokie zastosowanie. Pomaga na zaparcia, wzdęcia oraz bywa stosowany u dzieci w sytuacjii występowania kolek. Jego rola w procesie odchudzania sprowadza się również między innymi do walki z cellulitem który jest dla wielu z nas nie mniejszą zmorą niż tkanka tłuszczowa.

Kurkuma

Określana mianem Szafranu Indyjskiego roślina o niezwykłych właściwościach jakie może pełnić. Wchodzi w skład Curry, czyli indyjskiego zbioru przypraw o dużym uznaniu również w kuchni europejskiej. Najważniejszym jej składnikiem jest kurkumina, zbawienny związek który wpływa na zwiększenie wrażliwości insulinowych komórek. Posiada zdolność do izolacji tkanki tłuszczowej którą następnie degraduje w procesie termogenezy. Jest to silny antyoksydant który niezwykle często bywa wykorzystywany w profilaktyce przeciwnowotworowej oraz wspomaga leczenie stanów zapalnych.

Majeranek

Uznana i niezwykle ceniona przyprawa która gości w domach większości z nas. Mimo tego, że nie jest to przyprawa słynąca z słodkiego smaku to doskonale wpływa na regulację pracy układu trawiennego oraz zwiększa syntezę soków trawiennych. Najważniejszą Jego funkcją w odchudzaniu jest fakt, że może być substytutem dla tradycyjnej soli kuchennej o wiele bardziej prozdrowotnych właściwościach. Wspomaga między innymi regenerację układu nerwowego oraz korzystnie wpływa na funkcjonowanie wątroby.

Maliny

Te popularne w Polsce owoce są źródłem ketonów malinowych, czyli jednego z najskuteczniejszych związków termogenicznych spalających tkankę tłuszczową. Szybko i znacząco podnosi termogenezę przez co znacznie szybciej redukuje zbędną tkankę tłuszczową. Zwiększa również tempo procesów lipolizy, czyli naturalne przekształcanie zbitych związków tworzących tkankę tłuszczową w podstawowe paliwo dla naszego ciała.

Melisa

Choć zdecydowanej większości z nas melisa lekarska kojarzy się raczej z czymś co ma nas rozluźnić, uspokoić czy wprowadzić w dobry nastrój, to warto również pamiętać o jej potencjale rozkurczającym. Stosowana regularnie przez okres kilku tygodni może okazać się kluczowym elementem w funkcjonowaniu pracy całego układu trawiennego. Warto o tym pamiętać, ponieważ to jeden z ważniejszych czynników udanej redukcji.

Mięta

To roślina posiada niezwykle ciekawy i ściśle sprecyzowany potencjał działania. Posiada zdolność do regulacji napięcia mięśniówki znajdującej się w żołądku, a także innych elementów wchodzących w skład układu trawiennego. Przekłada się to do wykorzystania mięty jako środek wiatropędny oraz na pewnych szlakach również przeciwbólowy. Poprzez zawarty w niej mentol może elminować bóle głowy, normować ciśnienie krwi, a co bardzo istotne w medycynie uznana jest jako środek inhalacyjny.

Mniszek lekarski

Przez większość osób sklasyfikowany jest pośród chwastów i nazywany mleczem. Nie jest do końca prawa, ponieważ wszędzie gdzie występuje znane są jej właściwości mogące pomóc cieszyć się dobrym zdrowiem. Jest źródłem między innymi takich elementów jak potas, inulina a przede wszystkim grabniki. Również kwiat mlecza bogaty jest w witaminy oraz antyoksydanty i składniki mineralne. W redukcji na największą uwagę zasługują jej właściwości diuretyczne, także warto uwzględnić go w suplementacji w przypadku dolegliwości woreczka żółciowego.

Ocet jabłkowy

Skuteczny suplement ułatwiający odchudzanie oraz poprawiający ogólny stan zdrowia. Jego działanie w większości całkowicie pokrywa się z rolą jabłek, jednak jego przewaga polega przede wszystkim na niedostarczaniu żadnych kalorii oraz cukrów w postaci fruktozy. Zachowuje jednak wszystkie inne zalety owocu, przyspieszając przemianę materii, działając jako antyoksydant oraz pomaga w zaparciach i złogach jelitowych.

Orzechy

To prawdziwy skarb jeśli o źródło bardzo wielu wartościowych substancji w dużych dawkach. Doceniają je nie tylko osoby odchudzające się, jednak to one mogą wyciągnąć maksymalne korzyści z ich spożywania. Są bardzo bogate w białko, wiele składników mineralnych oraz zawierają korzystny dla wszystkich błonnik. Są także nieocenionym źródłem najbardziej wartościowej grupy kwasów tłuszczowych. Regulują ważne wskaźniki naszego zdrowia takie jak ciśnienie czy cholesterol.

Papryka Chilli

To jedna z najbardziej znanych odmian papryki, w wielu kręgach uznawana za tradycyjną. Jej właściwości odchudzające zależne są od cennego związku który zawiera – kapsaicyny. Przyspiesza ona redukcję tkanki tłuszczowej na wielu różnych szlakach metabolicznych i posiada w tym zakresie potwierdzoną skuteczność. Zwiększa poziom ważnych neuroprzekaźników takich jak adrenalina i dopamina przez co między innymi przyczynia się do ograniczenia apetytu.

Pieprz Czarny

Cechą charakterystyczną pieprzu czarnego jest jego bardzo mocny, wyrazisty i ostry smak. Dzieje się tak ze względu na obecność bardzo wartościowej piperyny, której jest źródłem. Związek ten ma bardzo duży potencjał proredukcyjny, blokuje powstawania nowych komórek tłuszczowych co zostało potwierdzone naukowo. Jest to bardzo ważne aby w okresie redukcji masy ciała nie dopuszczać do syntezy trójglicerydów w celu budowy nowej tkanki tłuszczowej. Piperyna jest kluczowa w zapewnieniu odpowiedniej przyswajalności całej gamie innych składników, które bez niej nie posiadają absolutnie żadnej realnej wartości.

Pietruszka

To niedoceniany na co dzień naturalny suplement który może być cennym narzędziem w walce z nadwagą. Już niewielka ilość pietruszki wykazuje działanie antyoksydacyjne oraz jest źródłem najcenniejszych związków mineralnych. Jej działanie jest jednak o wiele bardziej obszerne, ponieważ zarówno korzeń jak i nić posiadają właściwości stymulujące metabolizm, wiatropędne a także stanowią element profilaktyki przed takimi dolegliwościami jak kamica nerkowa czy inne problemy dotyczące dróg moczowych.

Pomidor

Nie trzeba mocno interesować się tematyką fitnessu i odżywiania by doskonale zdawać sobie sprawę, że nasze czerwone pomidory to prawdziwe złoża potasu oraz kwasu askorbinowego. Często jednak zapominamy o likopenie którego wyróżnia niezwykle silne działanie neuroprotekcyjne.

Rumianek

Przez większość z nas podobnie jak melisa kojarzony jest z łagodzeniem stresu oraz podwyższonego napięcia psychicznego. Suplementacja Rumiankiem pozwala jednak w znaczny sposób kontrolować tempo z jakim pracuje nasz metabolizm, co jest jednym z ważniejszych czynników pozwalających obniżyć wagę. Oczywiście warto pamiętać o Jego właściwościach regulujących wzdęcia z którymi bardzo często zmagają się osoby podczas diety. Od tej strony znany jest od bardzo dawna i nie przerwanie cieszy się dużym uznaniem w medycynie naturalnej.

Seler

Zastosowanie Selera w procesie redukcji zostało docenione w ostatnich latach i ciężko w jakikolwiek sposób je podważyć. Osoby dążące do obniżenia wagi powinny włączyć do diety seler z kilku ważnych powodów. Jest warzywem o ekstremalnie niskiej wartości kalorycznej, co oznacza że nie może być powodem zwiększenia tkanki tłuszczowej, a ponadto dostarcza cenny błonnik i pomaga nam skutecznie obniżyć apetyt poprzez dużą gęstość. Zawiera znaczną dawkę witaminy C, w niczym nie ustępując pod tym względem docenionym przez wielu cytrusom. Posiada także spory potencjał diuretyczny.

Sezam

Jest to bardzo powszechny dodatek do żywności, nie zawsze tej najzdrowszego pochodzenia. Choć przez większość kojarzony jest wyłącznie z gastronomią to nie można zapominać o Jego pozytywnych właściwościach na funkcjonowanie naszego ciała. Jest źródłem wielu witamin oraz pierwiastków które pełnią ważne funkcje. Jednak to sezamina jest najważniejszą substancją jaka znajduje się w nasionach sezamu. Wpływa korzystnie na stan naszej skóry, jest istotna również dla prawidłowej pracy dróg oddechowych oraz łagodzi objawy astmy.

Siemię lniane

To nic innego jak nasiona lnu z których powstaje niezbędnik wielu miłośników fitness, czyli olej lniany. Siemię jest stałym elementem diety wielu osób ze względu na obecność białek pochodzenia roślinnego, witamin, minerałów i bardzo cennych kwasów tłuszczowych. Działanie prozdrowotne jest bardzo szerokie, a do najważniejszych funkcji zaliczyć możemy wspieranie perystaltyki jelitowej, regulacja cholesterolu oraz bardzo szerokie właściwości związane z funkcjonowaniem układu trawiennego.

Stewia

Naturalny i z całą pewnością najzdrowszy słodzik z jakiego możemy skorzystać. Coraz częściej bywa wykorzystywana w produktach spożywczych jako zamiennik tuczącego cukru czy słodzików takich jak aspartam. Ze względu na jej rosnącą popularność coraz więcej marek posiada stewie w swojej ofercie, dlatego nie ma żadnych kłopotów z jej nabyciem.

Yerba Mate

Czyli suszone elementy ostrokrzewu paragwajskiego. Wchodzi w skład wielu suplementów redukujących tkankę tłuszczową oraz jest źródłem wielu składników aktywnych takich jak kofeina oraz kwercetyna. Swoje zastosowanie ma nie tylko o okresie odchudzania, ale również w przypadku diety o zwiększonej podaży tłuszczy. Obniża poziom szkodliwej frakcji cholesterolu LDL oraz dostarcza szeroką pulę mikroelementów.

Jak widać naturalnych spalaczy tłuszczu jest wiele. Składniki aktywne w nich zawarte często są ekstrahowane i stanowią skład wielu skutecznych naturalnych spalaczy tłuszczu, które mogą z powodzeniem stosować osoby mające problemy zdrowotne.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź