Jak uprzyjemnić sobie odchudzanie?

0

Odchudzanie często bywa zmorą, jednak można ten trudny okres spalania tkanki tłuszczowej sobie znacznie ułatwić i uprzyjemnić, oto kilka metod.

Zdecydowana większość z nas nie kojarzy odchudzania z czymś bardzo przyjemnym lecz przede wszystkim myśli o poświęceniach, wyczerpujących treningach oraz rygorze dietetycznym jaki prawdopodobnie będzie trzeba wprowadzić. Oczywiście wszystko zależy tylko i wyłącznie od nas i to my decydujemy jak nasz plan odchudzania będzie przebiegał. Nawet jeśli zmiana wielu z naszych nawyków będzie konieczna to z całą pewnością nie możemy nastawiać się na koszmar i spokojnie można przejść przez redukcję. Istnieje przecież kilka pomocnych sztuczek które nie zaszkodzą dla naszego ciała, a mogą okazać się pomocne dla umysłu.

Dostosuj dieta do indywidualnych oczekiwań.

To bardzo ważny punkt którego nikt nie powinien omijać. Właściwie skomponowana dieta jest głównym wyznacznikiem sukcesu jaki możemy osiągnąć. Nie powinniśmy powielać panujących stereotypów dotyczących odżywiania podczas redukcji. Żadna rozsądnie dobrana dieta nie zakłada jedzenia 5 razy dziennie liści sałaty lub szpinaku, lecz może być sycąca oraz bardzo smaczna. Ograniczeniem jest tylko i wyłącznie nasz wyobraźnia, a przy dzisiejszym dostępie do wiedzy i internetu możemy znaleźć wiele inspirujących przepisów i dietetycznych udogodnień. Przy kompozycji diety ważne jest poświęcić dużą rolę na jej dopasowanie do preferowanych przez siebie smaków, ponieważ bardzo często może być to decydujący czynnik o naszym powodzeniu bądź jego braku.

Nie rezygnuj z niewielkich deserów.

Słodycze są popularne w życiu zdecydowanej większości społeczeństwa. Sięgamy po nie kiedy jesteśmy głodni, czasami również kiedy nam się nudzi oraz w chwilach dla nas stresujących. Dla wielu również deser po głównym posiłku w ciągu dnia jest nawykiem z którego w żaden sposób nie można zrezygnować. Nie warto jednak dać się ponosić emocją i sięgać po wszystko co znajdziemy w zasięgu wzroku skoro istnieją lepsze rozwiązania, które z pewnością są o wiele korzystniejsze dla naszej sylwetki. Przepisów na własną kompozycję deserów znajdziemy bardzo wiele, najczęściej znacznie ograniczających ich kaloryczność. Zdrowe również może myć smaczne i zawsze należy mieć to na uwadze. W przypadku gdy brakuje nam inwencji twórczej zawsze możemy skorzystać np. z jednego tradycyjnego deseru w tygodniu bądź zastosować znany trik, czyli spożywanie jedej kostki czekolad dziennie.

Odpowiednio dobierz ruch.

Aktywność fizyczna wiąże się z utratą tkanki tłuszczowej od zawsze, jednak nie zawsze musi wyglądać tak samo. Jeśli ciągle ćwiczysz np. na bieżni kilka razy w tygodniu warto to zmienić. Osoby preferujące ćwiczenia aerobowe mogą wykonywać je np. na dworze w gronie znajomych lub skorzystać z innego, nie mniej ciekawego urządzenia. Bardzo fajną opcją która pozwala na spalanie bardzo dużej ilości tłuszczu są trasy rowerowe, które mogą być świetną zabawą. Dla osób bardziej otwartych na inne rodzaje aktywności warto wspomnieć np. o sportach drużynowych czy różnego rodzaju zajęciach fitness. Jest to znakomity sposób na świetną zabawę, poznawanie nowych ludzi oraz zadbanie o kondycję. Dla osób preferujących zajęcia indywidualne poza klasycznymi aerobami warto spróbować podjąć wyzwanie na coś bardziej zaawansowanego np. sporty walki, crossfit czy inne rodzaje treningów funkcjonalnych.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź