Jak przyspieszyć metabolizm?

0

Matabolizm jest Twoim sprzymierzeńcem.

Jeśli należysz do szerokiego grona osób które przynajmniej jeden raz w swoim życiu zdecydowały się zawalczyć ze swoją nadwagą, to doskonale zdajesz sobie sprawę jak kręta, trudna i pełna wyrzeczeń jest to droga. Przede wszystkim musimy zadbać o swoje pełne bezpieczeństwo podczas niej, ale również postarajmy się aby osiągnąć zamierzone rezultaty i po części spełnić swoje marzenie. Poza szeregiem różnych czynników jakie wpływają na końcowy sukces, warto wspomnieć o jednym aspekcie, niestety bardzo często pomijanym. Jest to nasz metabolizm, którego przyspieszenie może zapewnić efekty przekraczające nasze oczekiwania.

Metabolizm to nic innego jak zbiór wszystkich procesów metabolicznych jakie mogą zachodzić w naszym organizmie. Ubierając to w proste słowa oznacza podstawową przemianę materii ( PPM ) która dyktuje przebieg wielu procesów jakie nasze ciało wykonuje nieprzerwanie przez całe swoje życie. Jego prawidłowe funkcjonowanie zapewnia syntezę wielu hormonów oraz neuroprzekaźników . Jest również niezbędny dla prawidłowego stanu naszego zdrowia, ponieważ warunkuje między innymi utrzymanie stałej, prawidłowej temperatury ciała. W tym artykule skupimy się jednak na innej funkcji metabolizmu, czyli zapewniającej prawidłowy przebieg całego procesu redukcji. Kiedy nasz metabolizm jest mocno spowolniony, wówczas odchudzanie nie tylko jest trudniejsze, ale w niektórych przypadkach wręcz niemożliwe.

Aktywność fizyczna przyspiesza metabolizm.

Jest to niezaprzeczalnie prawda, ponieważ wszelka forma ruchu, treningu, rekreacji bardzo mocno wpływa na prawidłowe funkcjonowanie naszej tarczycy, a także bezpośrednio przekłada się na tempo redukcji tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie jest obojętny dla naszego zdrowia, w odpowiedniej ilości znacząco poprawia kondycję wielu narządów i całego aparatu ruchu. Podczas aktywności fizycznej wzrasta ciśnienie krwi co nasila transport wszystkich składników odżywczych do komórek. Organizm wchodzi wtedy w stan tak zwanego anabolizmu, co wpływa zarówno nasze zdrowie jak i również sylwetkę.

Ruch jest tak naprawdę każdą formą rekreacji jaką tylko jesteśmy w stanie sobie zorganizować. Pamiętajmy, że choć wielu sportowców spędza wiele godzin dziennie na siłowni, bieżni czy sali fitness, to jednak my wykonując spacery z psem lub przejażdżkę rowerową w niczym im nie ustępujemy i jak najbardziej możemy nazywać się mianem aktywnych fizycznie. Najważniejszą rolę odgrywa tutaj nasza pasja oraz zaangażowanie w to co robimy, a na pewno osiągniemy sukces. Warto pamiętać o odpowiedniej regularności, ponieważ codzienne spacery przez kilka tygodni warte są o wiele więcej niż ukończony jednorazowo maraton. Musimy dążyć do znalezienia własnej motywacji i konsekwentnie w niej pozostawać, nawet mimo przeszkód i niepowodzeń które być może spotkamy na swoje drodze. Osoby bez silnej woli zazwyczaj pozwalają sobie na częste odstępstwa od planu, aż do całkowitej rezygnacji z własnej walki. Oczywiście osoby o dużym stażu treningowym nie powinny sugerować się spacerami i dostosować wysiłek do własnych możliwości. Pamiętajmy, że dla jednych 40 minutowy spacer to również ciężki trening, a dla innych po prostu pieszy powrót z treningu.

Przyspieszenie metabolizmu jak widać, jest w dużej mierze zależne od aktywności którą prowadzimy. Wysiłek powoduje zwiększenie wydatku energetycznego i zużycie większej ilości dostarczanych kalorii, co przekłada się na szybszą utratę tkanki tłuszczowej. Nie sposób się więc nie zgodzić, że odpowiednia ilość ruchu stanowi bazę do skutecznego odchudzania.

Odpowiednie odżywianie.

Fundamentem prawidłowej i efektywnej pracy metabolizmu jest czas spędzany przez nas w kuchni. To co jemy ma kolosalne znaczenie właściwie dla każdego czynnika wpływającego na odchudzanie, jest to również z całą pewnością nasz metabolizm. Jeśli dążymy do jej przyspieszenia warto jeszcze raz dokładnie przeanalizować nasz jadłospis i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Produkty podchodzenia naturalnego są o wiele bardziej wartościowe od rzeczy mocno przetworzonych, przygotowywanych na szybko i nikt nie powinien mieć w tej kwestii wątpliwości. Dotyczy to również produktów których przynajmniej z pozoru wartość energetyczna jest podobna. Pamiętajmy, że naturalne produkty poza białkiem, węglowodanami i tłuszczami zawierają bardzo cenne witaminy, minerały i inne wartościowe mikroelementy, często bogate są również w błonnik. Dodatkowo brak konserwantów i barwników z pewnością ucieszy nasze zdrowie, nawet jeśli nie teraz to z pewnością za kilka lat już tak. Co więcej, produkty wartościowe można przyrządzić na wiele różnych sposobów więc ich walory smakowe wcale nie muszą być gorsze. Dieta o dobrym bilansie kalorii i każdego z trzech najważniejszych makroskładników może okazać się decydująca o końcowym sukcesie, Należy dbać o odpowiednią podaż składników odżywczych każdego dnia, a ewentualne odstępstwa powinny być bardzo umiarkowane. Regularne spożywanie posiłków dobrych jakościowo to znakomity sojusznik dla naszego metabolizmu, który może odnieść szereg korzyści. Jeśli deficyt kaloryczny zostanie dobrany w sposób prawidłowy to będzie prawdopodobnie pokryty energią pochodzącą z tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie nasz cel zostanie osiągnięty. W sytuacjach kryzysowych to właśnie zmagazynowana tkanka tłuszczowa zostaje wykorzystane do pokrycia naszego zapotrzebowania energetycznego. To najlepiej pokazuje, że nie znajdziemy skuteczniejszego sposobu na odchudzanie od dobrze zbilansowanej diety i regularnego wysiłku.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź