Jak dużo zrzucę jeśli nie będę jeść słodyczy?

0

Czy rezygnacja ze słodyczy i cukru gwarantuje spadek masy ciała? A może jest to niezbędne w odchudzaniu? Z pewnością to krok w dobrym kierunku, jest nie stanowi gwarancji, ani warunku sukcesu.

Jest to pytanie dla wielu bardzo nie rozsądne, ponieważ nie ma na nie precyzyjnej odpowiedzi. To oczywiście prawda, ale zastanówmy się jak często możemy je usłyszeć pośród naszych znajomych niemal w każdej sytuacji. Co więcej nie trzeba posiadać dużej wiedzy o odżywianiu by potrafić wskazać niektóre przyczyny dlaczego nasze ciało nie wygląda tak jak pragniemy. Nadmiar ciast, słodyczy, lodów, deserów jest zauważalny nawet przez kompletnych laików i każdy ma świadomość jak bardzo utrudnia to zdobycie sylwetki atlety. Wiele osób rozpoczyna odchudzanie właśnie od próby zaprzestania jedzenia słodyczy jednak czy na pewno są one skuteczne i ile kilogramów uda nam się zgubić ?

Efekty po rezygnacji ze słodkości.

Pierwszym pytaniem jakie należy sobie zadać to czym zastąpimy wcześniej spożywane produkty ? Zastąpienie ich jest nieuniknione i co więcej zalecane by zapewnić organizmowi kalorie do prawidłowego funkcjonowania. Jeśli w tym celu sięgniemy po fast foody czy inną żywność mocno przetworzoną to prawdopodobnie waga zostanie na takim samym poziomie, choć to oczywiście zależy jeszcze od bilansu energetycznego. Jeśli jednak w miejscach które do tej pory zajmowały słodycze pojawią się zbilansowane posiłki, warzywa oraz niskokaloryczne owoce, a także odpowiednie źródła białka to możemy liczyć na spadek masy ciała nawet bez dokładnego wyliczania zapotrzebowania kalorycznego. Zdrowe produkty są zdecydowanie mniej kalorycznego oraz bardziej sycące od cukru zawartego w ciastkach, więc suma kalorii nawet bez liczenia będzie o wiele niższa. Na konkretny pomiar składa się wiele czynników jak wiek, masa ciała, metabolizm czy aktywność fizyczna, jednak wynik w graniach 1 kg na tydzień przy osobach z nadwagą jest możliwy do osiągnięcia. Dla wielu może brzmieć to rozczarowująco, jednak przeliczenie 10 kg w ciągu 3 miesięcy brzmi już zapewne nieco lepiej.

Odstawiłem słodycze a waga stoi w miejscu.

Może to wynikać z wielu rzeczy jednak najczęściej spotykanym i podstawowym jest przekroczenie naszego dobowego zapotrzebowania na składniki energetyczne czyli białka, węglowodany i tłuszcze. Oznacza to, że mimo ograniczenia słodyczy wciąż jemy za dużo względem tego co nasze ciało naprawdę potrzebuje do funkcjonowania i aktywności jaką posiadamy. Warto przede wszystkim jednak jeszcze raz przeanalizować czy na pewno zrezygnowaliśmy ze wszystkich słodyczy, ponieważ soki, słodkie napoje, słodzone jogurty oraz dosładzane przekąski również należy do nich zaliczyć.

Walka z uzależnieniem od słodyczy.

Nie da się ukryć, że słodycze to jedna z najpopularniejszych i najchętniej kupowanych grup produktów spożywczych od wielu lat. Produkcja tej żywności odbywa się niestety dla nas w taki sposób aby łatwo się od niej uzależnić o czym zapewne większość z nas wie. Przy rozpoczęciu jedzenia słodyczy bardzo ciężko jest poprzestać na jednej porcji i możemy być niemal pewni sięgnięcia po kolejną. Nie warto więc stosować metody częściowej eliminacji lecz całkowicie odstawić tego rodzaju żywność, chociaż zdajemy Sobie sprawę z trudu jaki czeka takie osoby. Wielką wadą słodyczy jest też niski indeks sytości, dlatego nawet po dostarczeniu dużej ilości kalorii wciąż odczuwamy nadmierny apetyt. Jeśli myślimy poważnie o rezygnacji ze słodyczy to warto podjąć radykalne kroki i odstawić całkowicie słodkości. Dobrą alternatywą są owoce cytrusowe, migdały w umiarkowanej ilości oraz wspomaganie łaknienia np. błonnikiem.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź