Dobre odżywianie gwarancją udanego odchudzania

0

Zdrowe i dobre odżywianie to klucz do sukcesu w kwestii odchudzania. To wiemy wszyscy, ale jakie to jest jedzenie?

To że dieta stanowi zdecydowaną większość naszego ewentualnego sukcesu jest oczywiste dla każdego kto choć w niewielkim stopniu interesuje się zagadnieniami fitness. Najczęściej jeśli mówimy o odchudzaniu mamy wyobrażenia dotyczące obniżania kaloryczności diety, jedzenie mniejszych porcji i unikanie wielu rodzajów pożywienia. Jednak poza ilością warto jest zwrócić szczególną uwagę na jakość dobieranych przez nas produktów. Im jest ona wyższa, tym łatwiej jest nam pracować nad detalami sylwetki oraz rozwijać budowę masy mięśniowej przy jednoczesnej redukcji zbędnego tłuszczu.

Lepsza jakość żywności wspiera kontrolowanie apetytu.

Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że ludzki organizm jest niezwykle skomplikowanym obiektem i istnieje w nim wiele bardzo ważnych mechanizmów. Jeden z nich odpowiada za kontrolowanie nadmiernego apetytu, co więcej jego praca może być poważnie zagrożona dostarczaniem pożywienia o wątpliwej jakości. Tego rodzaju jedzenia najczęściej nie zaspokaja dostatecznie naszego apetytu i po niedługim czasie sięgamy po kolejne przekąski co znacznie podwyższa założoną kaloryczność. Oczywiście możemy również wytrzymać okresowe ataki głodu, jednak nie jest to korzystne dla naszej psychiki. Taka sama dawka kalorii z dobrych źródeł pozwala na zaspokojenie głodu na kilka godzin i dostarcza znacznie więcej energii przez dłuższy czasu.

Wartość odżywcza poszczególnych produktów.

W przypadku jedzenia o bardzo wysokiej jakości mamy pewność zaspokojenia wszystkich potrzeb naszego organizmu i należy tutaj podkreślić, że białka, tłuszczu oraz węglowodany to nie jedyne składniki odżywcze na które powinniśmy zwracać uwagę. Ważne jest oczywiście ich pochodzenia, jednak warto skupić się także na aspektach takich jak witaminy, sole mineralne, różnego rodzaju antyoksydanty czy kwasy Omega-3. W żywności typu fast food znajdziemy tego o wiele mniej względem posiłków przygotowywanych przez siebie ze starannie wybranych składników. Mikro elementy pokarmowe mają ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie dlatego z pewnością nie można pomijać ich znaczenia przy komponowaniu diety.

Dobra jakość – jak ją znaleźć?

W tematyce żywności jest to nieco odmienne pojęcie niż w wielu innych segmentach rynkowych. Mniejsze znaczenie ma tutaj marka i producent danej żywności, lecz dużo większą uwagę należy zwrócić przede wszystkim na skład chemiczny oraz wartości odżywcze oferowane przez konkretny produkt. Etykieta jest dla nas dużym pomocnikiem jeśli tylko potrafimy ją odpowiednio odczytać, ponieważ stanowi źródło podstawowych informacji dotyczących produktu. Ważne jest również jak najmniejsze stężenie składników konserwujących oraz zbędnych polepszaczy które w dłuższej perspektywie nie są obojętne dla naszego zdrowia.

Kilka wskazówek:

Jak widać rozpoznanie żywności wysokiej klasy jest stosunkowo proste i nie potrzebujemy do tego szerokiej wiedzy z zakresu dietetyki. Produkty mało przetworzone, pochodzenia naturalnego zawsze będą lepsze od tych które przechodzą szereg procesów mających na celu ich „polepszenie”. Unikajmy zatem miejsc gdzie podawana jest szybka żywność, wszelkiego rodzaju chipsów, a skupmy się na świeżych warzywach, owocach oraz pełnowartościowych źródłach pożywienia.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź