Dieta dla osób nie mających czasu

0

Brak czasu to główny powód tego jak wygląda nasze odżywianie. Mimo tego, można wprowadzić pewne nawyki pomagające w zdrowym odżywianiu, zarówno w okresie odchudzania jak i budowy mięśni.

Tryb życia jaki prowadzi zdecydowana większość ludzi jest bardzo dynamiczny i często brakuje w nim czasu nawet na podstawowe czynności. Zalicza się do nich między innymi spożywanie dobrej jakości posiłków które zapewniają nam energię i pozwalają organizmowi na prawidłowe funkcjonowanie. Dla wielu jednak przykładanie wagi do odżywiania kojarzy się z czymś bardzo czasochłonnym i wymagającym przygotowania na które nie możemy sobie pozwolić. Mało kto jednak dopuszcza myśl, że optymalizacja swojej diety i przygotowanie kilku założeń może bardzo mocno ograniczyć czas jaki musimy spędzić w kuchni.

Otwórz swój umysł.

Przede wszystkim pierwszym i najważniejszym krokiem jest zaprzestanie wiary w mity i stereotypy które kompletnie nie posiadają nic wspólnego z rzeczywistością. Istnieje wiele teorii które według znawców są całkowicie niezbędne, lecz jest to kompletna nie prawda. Nawet jeśli rzeczywiście coś wpłynie na naszą formę to z pewnością nie w taki sposób aby zdrowe odżywianie i styl życia całkowicie zostały pozbawione sensu. Jeśli nie chcesz jeść co 3 godziny zaplanowanych wcześniej posiłków to nic nie stoi na przeszkodzie by tego nie robić i skorzystać z innej metody dietetycznej. Nawet zawodowcy nie licząc okresu przed startowego nie mają diety idealnej, dlatego warto zachować zdrowy rozsądek w tym co robimy.

Ogranicz ilość spożywanych posiłków.

Ta rada może początkowo wydawać się kontrowersyjna, ponieważ zdecydowanie częściej słyszymy o konieczności spożywania częściej, a mniejszych porcji. Ilość posiłków może mieć pewien wpływ na to jak wyglądamy oraz jakie osiągi sportowe prezentujemy, lecz z pewnością nie jest czynnikiem najważniejszym. Wystarczy też wspomnieć chociażby o wielu metodach żywieniowych takich jak IF znane również jako jem/nie jem które dopuszczają spożywanie kalorii tylko i wyłącznie w określonym oknie żywienia. Dla zdecydowanej większości najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest podział na 4 lub 5 posiłków z czego 2 to znacznie mniejsze przekąski. Oczywiście, jeśli i takie rozwiązanie nie wchodzi w grę wówczas nawet 3 posiłki dobrej jakości pozwolą nam na uzyskanie zadowalających efektów. Co ważne zmniejszenie ilości posiłków w diecie pozwala nam zaoszczędzić sporo czasu zarówno na samą konsumpcję jak i również ich przygotowanie.

Wybieraj pokarmy szybkie w przygotowaniu.

Wbrew obiegowej opinii dietetyczne posiłki wcale nie muszą być świetnie udekorowane oraz zróżnicowane jak żadne inne. Dla wielu osób nawet skuteczniejszym rozwiązaniem jest odżywianie się w bardziej monotonny sposób. Zapewnia to łatwiejsze wyliczenie ile kalorii dziennie dostarczamy i pozwala nam na lepszą organizację nie zajmując przy tym bardzo dużej ilości czasu. Źródła białka takie jak mięso możemy przygotować w ciągu jednej chwili już na cały dzień. Sporo sklepów oferuje już porcje odważone oraz pokrojone więc pozwala to zaoszczędzić bardzo dużo czasu. Nie inaczej ma się sytuacja z węglowodanami w postaci ryżu czy kaszy. Są to wyjątkowo szybkie i łatwe do przygotowania produkty.

Odżywki mogą okazać się pomocne.

Dla wielu stosowanie takich form żywności jest ostatecznością i jak sama nazwa wskazuje powinny one jedynie uzupełniać naszą dietę, a nie stanowić jej bazę. Najbardziej uniwersalną do zastosowania odżywką która sprawdzi się niemal u każdego jest białko serwatkowe. Najczęściej ma ono bardzo dobry smak i świetnie komponuje się z różnymi dodatkami. Osoby dążące do rozwoju masy mięśniowej które nie mają tendencji do nadmiernego odkładania się tkanki tłuszczowej mogą sięgnąć po odżywki białkowo – węglowodanowe tzw. gainery. Dostarczają one dużą dawkę solidnych kalorii, białka oraz węglowodanów, choć dokładne proporcje zależą oczywiście od konkretnego produktu.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź