Cheat meal czyli oszukany posiłek podczas spalania tłuszczu

0

Każdy nas posiada swoje ulubione pokarmy dla których bardzo łatwo jest stracić głowę. Dla jednych będą to domowe obiady, inni zaś są fanami deserów i słodkości, jeszcze innymi wielbią fast foody bądź są miłośnikami pizzy. Wiele osób nawet nie zaczyna odchudzania, ponieważ twierdzi, że takie produkty są sensem naszej egzystencji. Jeśli nie należysz do tej grupy to już możesz uznać, że odniosłeś swoje małe zwycięstwo. Wszystkie te produkty dostarczają ogromnej dawki pustych kalorii i należy ograniczyć je do minimum w celu osiągnięcia zamierzonych efektów. Jak zatem dokonywać prawidłowych wyborów i oprzeć się pokusie?

Bardzo ważne jest by sprecyzować uczucie jakie nam aktualnie towarzyszy. Odczuwanie nadmiernego głodu w żadnym wypadku nie jest równoznaczne z chęcią na dany rodzaj jedzenia, a nawet bardzo rzadko pokrywa się to ze sobą. Jeśli w niedługim czasie po posiłku nachodzi nas chęć na dobre lody lub ciastka to w ogóle nie jest to powiązane z naszym głodem, ponieważ nasz organizm jest już syty. Gdy mamy do czynienia z prawdziwym głodem, wówczas łatwo jest czerpać przyjemność z tradycyjnego i zdrowego jedzenia. Wiemy więc już, że prawdziwy głód , a nadmierny apetyt na określony rodzaj pożywienia np. słodycze są to całkowicie odmienne pojęcia i walczymy z nimi w inny sposób. Istnieje kilka praktycznych sztuczek,które mogą pozwolić nam na wygranie walki z łakociami.

Jeśli przez większą część naszego życia jesteśmy typem łakomczuszka to prawdopodobnie rozpoczęcie diety będzie dla nas ogromnym wyzwaniem. Nasze posiłki w zdrowszej postaci są co prawda równie smaczne, jednak tęsknota za przekąskami oraz deserami może być ogromna. Co zatem należy zrobić w takiej sytuacji ? Warto jest zapełnić sobie tą lukę w zdrowszy i bardziej wymyślny sposób, przy okazji pracując nad kreatywnością własnego umysłu. Dużym ułatwieniem jest odpowiedni dobór głównych posiłków, przede wszystkim w taki sposób by posiadały odpowiednią dużą objętość oraz bardzo dobre walory smakowe. Pomocne są różnego rodzaju przyprawy które dodatkowo mają korzystny wpływ na utratę zapasowej tkanki tłuszczowej. Nie da się bezboleśnie przejść z zestawu kebabowego na gotowany filet kurczaka, jednak redukcja nie zmusza nas do aż tak drastycznego podejścia. Istnieje cała masa potraw pośrednich które warto wykorzystać. Odpowiednio przyrządzone mięso, podane z bukietem warzyw i pieczonym ziemniakiem brzmi również bardzo kusząco. Desery dla osoby mocno dążącej do celu również nie powinny stanowić wyzwania i warto użyć orzechów, bakalii czy migdałów. Dla fanów słodkości przypomnijmy o szerokim wyborze owoców.

Badania pokazują, że kreatywność i brak nudy może w znacznym stopniu ułatwić nasze odchudzanie! Osoby odżywiające się schematycznie i nie wnoszące do swojej diety żadnych urozmaiceń najczęściej bardzo szybko sięgają po niskiej jakości tłuste i mocno przetworzone potraf i zdecydowanie rzadziej osiągają zamierzone cele bądź zajmuje im to zwiększoną ilość czasu. Puste kalorie dostarczane w taki sposób mają małe właściwości sycące, jednak do wykorzystania są jeszcze trudniejsze od takich z pełnowartościowego posiłku. Zadbajmy o dużą ilość ruchu i aktywność fizyczną, a nuda nie będzie nam towarzyszyć nawet przez chwilę.

Osoby aktywne fizycznie mają znacznie szybszy metabolizm od osób biernych i mogą dostarczać znacznie więcej kalorii bez żadnych negatywnych konsekwencji. To jeden z podstawowych powodów dla których zdecydowanie warto jest ćwiczyć zarówno na siłowni jak i w domu. Łatwiej również w przypadku takich osób o docenienie zdrowego odżywiania oraz tworzenie wokół siebie pozytywnej energii i atmosfery która ułatwia redukcję tkanki tłuszczowej. Szereg korzyści fizycznych jak nie podważalny jak i również wpływ ćwiczeń na stan ogólnego zdrowia, lecz dodatkowo wzmacniają one naszą psychikę. Odpowiednia regularność przyczynia się do większej samodyscypliny, silnej woli oraz innych pozytywnych cech charakteru.     Może się to w przyszłości przełożyć również na inne aspekty naszego życia, nawet nie koniecznie związane ze sportem. Ludzie ćwiczący regularnie są również na ogóle znacznie bardziej szczęśliwi i łatwiej osiągają życiowe sukcesy.

Docenić należy bardzo mocno rolę jaką odgrywa sen w wielu aspektach naszego życia. Przede wszystkim jego brak ma olbrzymi wpływ na zaburzenie naszego odżywiania oraz powoduje znaczne zwiększenie apetytu. Konsekwencją tego może być podjadanie oraz rozregulowanie rytmu pracy naszego metabolizmu. Brak odpowiednio długiego odpoczynku nocnego oraz fazy snu REM wpływa mocno na mechanizmy, które istnieją po to, by regulować uczucia występowania głodu, a także sytości. Jeśli nie spisz odpowiednio długo lub jakość twojego snu jest zaburzona to koniecznie warto nad takim elementem popracować by osiągnąć sukces. Łatwiej jest w ten sposób powrócić do dobrych nawyków żywieniowych i kontynuować walkę z naszym tłuszczem. W przypadku braku snu dochodzi duże zmęczenie zniechęcające do aktywności fizycznej oraz ciężko kontrolować dobowy bilans kalorii. Śpijmy dobrze, a również nasze środowisko hormonalne będzie sprzyjało redukcji tkanki tłuszczowej.

Ważną rolę odgrywa niewątpliwie regularność spożywanych posiłków i wie o tym każdy z nas, jednak czy na pewno podchodzimy do tej kwestii z maksymalnym zaangażowaniem ? Wiele osób niestety nie może twierdząco odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ natrafia na przeszkody nie do przejścia, lecz tylko z pozoru. Nawet w natłoku codziennych zajęć i obowiązków jesteśmy w stanie kontrolować godziny naszych posiłków i ewentualne wahania nie powinny być zbyt duże. Zbyt chaotyczny jadłospis sprawia, że organizm domaga się zwiększonej ilości jedzenia w nieoczekiwanych sytuacjach. Zorganizujmy dzień w taki sposób by mieć pełną kontrolę nad naszym odżywianiem, a z pewnością zaprocentuje to lepszymi rezultatami na wadzę.

Warto podkreślić, że jeśli należysz do osób które już zrealizowały swoje cele redukcyjne i twój obecny skład ciała Cię satysfakcjonuje, a ty sam prowadzisz zdrowy i aktywny styl życia, to wówczas nie popadaj w pułapkę i nie stawaj się niewolnikiem sztywnego schematu odżywiania. Bardzo restrykcyjne diety dotyczą raczej tylko i wyłącznie zawodowych sportowców dla których to poza pasją źródło zarobków. W przypadku zwykłych ludzi może prowadzić to do zaburzeń odżywiania oraz niepotrzebnych obciążeń psychicznych. Cheat meal od czasu do czasu mocno łagodzi napięcie i pozwala na sumienne trzymanie diety przez najbliższe dni. Nasz nastrój również na tym zyskuje, a przy okazji łatwiej nam dostrzec zalety zdrowego odżywiania na co dzień.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź