13 składników spalaczy tłuszczu na odchudzanie

0

Szczęśliwa 13, czyli trzynaście popularnych składników spalaczy tłuszczu, które wspomogą Twoje odchudzanie i walkę z nadmiarem kilogramów.

Selen
Wiele osób doskonale zdaje sobie sprawę z szerokich właściwości przeciw utleniających selenu. Jego odpowiednia podaż znacznie przyczynia się do obniżenia zawartości toksyn w organizmie oraz wpływa na pracę tarczycy. Warto zwrócić uwagę na ten pierwiastek, gdyż często to właśnie zaburzenia pracy tarczycy skutecznie uniemożliwiają nam odchudzanie.

Wapń
Pierwiastek ten kojarzy nam się przede wszystkim z naszymi zębami oraz całym układem kostnym. Jest to jak najbardziej słuszne, jednak nie wolno zapominać o Jego wpływie na nasz metabolizm. Według wielu badań odpowiednie stężenie tego Wapnia przyczynia się do ochrony przed otyłością.

Witamina C
To jedna z najcenniejszych witamin dla ludzi, zarówno z punktu widzenia zdrowotnego jak i również sylwetkowego. Kwas askorbinowy bierze aktywny udział w redukcji tkanki tłuszczowej oraz pomaga nam kontrolować kataboliczny hormon – kortyzol. Zapewnia również szybszą regenerację pomiędzy treningami oraz elminuje bóle mięśniowe. Nie sposób również nie wspomnieć, że jest to zdecydowanie najpopularniejszy antyoksydant pośród suplementów.

Cynk
Jest to bardzo ważny minerał który przyczynia się podobnie jak witamina C do znacznej poprawy odporności. Ma również bardzo korzystny wpływ na stan naszej skóry i pomaga zwalczać jej niedoskonałości. Wpływ cynku na wygląd naszego ciała jest bardzo duży i dotyczy to zarówno aspektów takich jak włosy czy cera, ale również masa mięśniowa, gdyż pierwiastek ten wpływa również na poziom testosteronu.

Kofeina
Korzyści z jej stosowania to przede wszystkim podniesiona termogeneza oraz zwiększony poziom energii, czyli to co bezpośrednio wpływa na utratę zbędnych kilogramów. Jest to zdecydowanie najpopularniejszy związek stosowany w trakcie odchudzania, warto jednak pamiętać o jej właściwym podchodzeniu. Wiele osób sądzi, że ta zawarta w kawie posiada identyczne właściwości jak dostarczana w postaci suplementów, co jest oczywiście nieprawdą.

Forskolina
Źródłem jej pozyskiwania jest roślina nazywana pokrzywą indyjską, która od wielu lat wykorzystywana jest w medycynie ludowej Azjatów. Według wielu niezależnych badań przyspiesza ona proces utraty wagi poprzez przybieranie postaci cAMP. Dzięki obecności forskoliny organizm znacznie szybciej korzysta z tkanki tłuszczowej jako źródła energii.

L-karnityna
Jest to aminokwas niezwykle ceniony przez osoby będące w fazie redukcji masy ciała. Dlaczego zatem jest tak popularna ? Przede wszystkim l-karnityna transportuje kwasy tłuszczowe do mitochondriów gdzie dochodzi do ich utleniania, co skutkuje spadkiem wagi i poprawą estetyki naszego ciała.

Zielona herbata
Podobnie jak w przypadku Forskoliny to mieszkańcy krajów Azjatyckich jako pierwsi czerpali korzyści z tego związku. Jest to zaawansowany antyoksydant oraz skuteczny składnik diuretyczny, dlatego zaleca się spożywanie zielonej herbaty podczas odchudzania. Według licznych badań wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej przez całą dobę, nie powodując skoków ciśnienia ani jakichkolwiek innych skutków ubocznych.

Termogeniki
Są to tzw. spalacze tłuszczu, czyli suplementy które powinny zapewnić nam spadek masy ciała. Najczęściej oparte są o składniki które zwiększają termogenezę, przyspieszają metabolizm bądź kontrolują apetyt. Przy ich zastosowaniu redukcja tkanki tłuszczowej przebiega znacznie łatwiej, szybciej a najczęściej również skueczniej.

Synefryna
Pozyskiwana jest z gorzkiej pomarańczy i należy do grupy związków o charakterze termogenicznym. Posiada bardzo zbliżoną budowę chemiczną do kultowej efedryny przez co bardzo często wchodzi w skład spalaczy tłuszczu. Odpowiedzialna jest również między innymi za obniżenie apetytu, co jest ważne dla szerokiej grupy osób.

Katony malinowe
Możemy podzielić je na te pochodzenia naturalnego, jak i również syntezowane. Wykazują działanie zarówno termogeniczne jak i nasilające lipolizę bez stymulacji układu nerwowego co oznacza, że sprawdzają się nawet w przypadku osób z nadciśnieniem. Ich naturalnym źródłem poza malinami są inne owoce leśne.

Ewodiamina
Jest to naturalna substancja która wpływa na wiele procesów metabolicznych które w bezpośredni sposób powiązane są z utratą tkanki tłuszczowej. Powoduje również szybszą odbudowę podstawowego nośnika energii jakim jest ATP oraz posiada potencjał antykataboliczny dla włókien mięśniowych.

Magnez
Choć nie ma on bezpośredniego wpływu na odchudzanie, w żadnym wypadku nie wolno o nim zapominać. W okresie redukcji tkanki tłuszczowej dostarczamy zwykle mniej kalorii niż normalnie co skutkuje licznymi niedoborami. Zbyt niska podaż magnezu to skurcze, bóle mięśni oraz kiepski sen.

Jak więc widzicie składników spalających tłuszcz jest wiele, wiele z nich jest obecnych w naszej diecie już teraz, natomiast niektóre z pewnością warto włączyć w ramach suplementacji codziennego żywienia.

Udostępnij.

O autorze

Nasz zespół to grupa osób, które nie tylko są specjalistami z zakresu suplementacji, biochemii, metodologii żywienia oraz metod treningowych, ale także pasjonatów codziennie poszerzających swoją widzę i doświadczenie.

Napisz odpowiedź